استاندار با بیان اینکه، مطالبه و خواسته عمومی مردم استان این است که در کمترین زمان ممکن این مسیر به طول ۷۱ کیلومتر به بزرگراه تبدیل شود و تاکید بر این است که در میان مدت و بلند مدت به آزادراه متصل شود و این مسیر به ۵۱ کیلومتر کاهش یابد و دغدغه مردم نیز برطرف شود.
تکمیل آزادراه یاسوج – شیراز نقش مهمی در افزایش ایمنی سفر، توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و کاهش مدت زمان سفر بین دو شهر یاسوج و شیراز و شهرها و روستاهای اطراف دارد.
رحمانی با اشاره به بازدید از چند نقطه در منطقه کاکان بویراحمد، یادآور شد: راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال برطرف کردن نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات جاده ای در مسیر منطقه کاکان است که این تلاش ها جای تشکر و قدردانی دارد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید براینکه، یکی از اصلی ترین برنامههای استان توسعه شبکه راه ها است، اظهار داشت: نوک پیکان این هدف گذاری اتصال استان به شبکه آزادراه های کشور است که با اتصال به آزاد راه شیراز-اصفهان این هدف محقق می شود.
آزادراه شیراز – اصفهان اصفهان افق جدید توسعه ای کهگیلویه وبویراحمد
این آزاد راه برای منطقه جنوب کشور تاثیرگذار بوده و تردد مسیر کشور را به استان بوشهر تسریع داده است و مردم انتظار دارند کهگیلویه و بویراحمد به این آزاد راه متصل شود.
رحمانی با اشاره به اینکه، دیداری با وزیر راه و شهرسازی داشتیم که برنامه های استان را در حوزه راه ، راه آهن و حوزه زیرساخت مورد حمایت قرار دهند، تصریح کرد: قرار است تیمی به ریاست ارجاعی معاون برنامه ریزی و تامین منابع وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از مدیران واحدهای تابعه این وزارتخانه برگزار و این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.
کهگیلویه و بویراحمد جزو آن دسته از استانهای کشور است که به آزادراه دسترسی ندارد. طرحهای راهسازی و بزرگراهی در این استان از نظر وزارت راه و شهرسازی نقش شاهراه حیاتی در کشور را دارند، جادههای ارتباطی در این استان از شمال، جنوب، غرب و شرق به راهها و شریانهای حیاتی کشور متصل شده است
همچنین با توجه به مشخصات فنی بالای این محور نسبت به جاده قدیم، سبب افزایش ایمنی سفر و کاهش سوانح رانندگی در این بخش از کُریدور شده است و از سوی دیگر با توجه به وجود دو قطب گردشگری اصفهان و شیراز در این محور، بهرهبرداری از این آزادراه در توسعه صنعت ایرانگردی و گردشگری و توسعه اقتصادی منطقه بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود.
از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.
از همین رو کریدور آزادراهی شمال – جنوب کشور با هدف ارتباط دریای خزر به خلیج فارس طراحی و در دست اجراست. این کُریدور از بندرانزلی آغاز و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران، اصفهان و شیراز به بندر عسلویه منتهی میشود.
عزم وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تقویت جادههای ارتباطی و اتصال این استان به شبکه ریلی و آزادراهی استوار است و در سفر اخیر استاندار کهگیلویه وبویراحمد و مسئولان اجرایی استان نیز این اتصال یاسوج به آزا راه شیراز – اصفهان به عنوان یک طرح مهم راهسازی و مطالبه جدی مردم مورد تاکید قرار گرفت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه و با توجه به ضرورت اجرا و شتاب بخشی طرح های مهم راهسازی گوید: راه و توسعه زیرساخت های جاده ای اعم از بزرگراه، آزاد راه و در اولویت های بعدی نیز فرودگاه و خطوط ریلی را باید در اولویت های مهم توسعه استان قرار داد.
این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
استاندار با اشاره به اینکه، این پروژه در اهداف برنامه ها و چشم انداز آینده مطلوب این استان قرار گرفته است و مراحل انجام کار آن مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار داشت: این پروژه به منظور افزایش کمی و کیفی توسعه و تحول در ساختار کریدورهای استان مهم است. رحمانی با اشاره به اینکه، پروژه اتصال یاسوج به آزادراه شیراز- اصفهان برای پیاده سازی مراحل برنامه کار باید مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: این طرح مهم علاوه بر تاثیر گذاری در حوزه راهسازی، زیرساختارها و حمل و نقل جاده ای استان در سطح ملی هم موثر خواهد بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت در کنار توسعه شبکه راهها، ناوگان حمل و نقل و زیرساخت استان، تامین امنیت، حمایت از تولید و اشتغال و سرمایه گذاری از دیگر اولویت ها بوده و هر قدمی در حوزه سرمایه گذاری برداشته شود، مورد حمایت جدی مسئولان است.
استان سرسبز و گردشگر پذیر کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت، یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران را در اختیار دارد.