اتصال پرند به تهران با بهره برداری از مترو در دهه فجر امسال/ عملیات تست سرد متروی پرند انجام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با کاربرد فنی که در قرارگاه خاتم وجود دارد و همچنین ظرفیتی که امروز در بین نیروهای متخصص و جوان ایرانی خودمان دیده می‌شود، در بخش‌های مختلف شاهد توسعه این خدمات باشیم.

وی ادامه داد: این خط مترو دو لاین است که یک لاین آن فعال می‌شود تا سرویس‌دهی و خدمات به شهروندان پرند شکل گیرد. بدون شک به تناسب افزایش تقاضا و استقبال شهروندان از این خط توسعه آن در دستور کار خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه موضوع تغییر کاربری زمین در خصوص مترو تهران – پرند در قالب سقف ۷۰۰ میلیارد تومان انجام گرفت، اظهار کرد: امروز این بسته تهاتر در خدمت عزیزان در متروی تهران قرار داده شده است تا هزینه اجرای این طرح را که موردنیاز است متقبل شوند.

جعفری در خصوص زمان بهره‌برداری مترو تهران – پرند گفت: می‌توانیم به شهروندان عزیزمان در پرند که سال‌هاست منتظر این خط هستند، وعده بدهیم که به امید خدا در دهه فجر شاهد بهره‌برداری یک خط از این مسیر باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران با اشاره به بودجه موردنیاز این طرح برای اتمام، گفت: این طرح اتصال تهران به پرند چون یک طرح سنواتی از قبل بوده، بخش اول آن در دوره مدیریت شهری قبل بود که افتتاح ایستگاه فرودگاه حضرت امام (ره) انجام گرفت.

وی افزود: امیدواریم بعد از این تست و طی مراحل فنی که همکاران ما در مترو تهران و قرارگاه خاتم انجام می‌دهند، هرچه‌ سریع‌تر بتوانیم وعده‌ای را که به مردم عزیزمان در شهر پرنده داده شده بود، محقق کنیم.

  اعلام مسیر ساخت آزادراه حرم تا حرم در سمنان تا ایمن‌سازی حریم یوزپلنگ‌ها

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه در فضای مدیریت در بخش‌های مختلف نیاز به هم‌افزایی بین دستگاه‌ها وجود دارد، خوشحال هستیم که این اتفاق با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران، این سطح خدمات و سرویس حمل‌ونقل عمومی که موردنیاز شهروندان در پرند است، با سرعت طی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین خدمات حمل‌ونقلی شهروندان ما در مجموعه پرند از طریق این ریل خواهد بود، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی با مشارکت در انجام این پروژه با متروی تهران و با اجرای قرارگاه خاتم بخشی از هزینه‌های اجرای این خط را از طریق تهاتر عهده‌دار شدند.

جعفری در حاشیه این عملیات با اشاره به آخرین وضعیت خط مترو تهران – پرند، اظهار کرد: شاکریم که در این ایام مبارک شاهد اجرای تست سرد متروی تهران – پرند هستیم.

جعفری افزود: در این زمینه یک همکاری خوب با استانداری و استاندار تهران در تعیین کاربری اراضی در پرند داشتیم و توافقاتی در این خصوص انجام گرفت. به این طریق میزان متراژ مورد نیاز زمین‌های داخل محدوده شهر پرند مشخص شد تا آن را به متروی تهران به عنوان تهاتر واگذار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌با توجه به نیازی که در پرند برای خدمات‌دهی نیاز است، درخواست ما تسریع در اجرای این پروژه بوده و امیدواریم با روحیه جهادی و انقلابی که در همه مجموعه‌های مدیریتی کشور چه در دولت و مجلس و حتی مدیریت شهری وجود دارد که شاهد یک رویکرد انقلابی و جهادی هستیم، این هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها باعث شود که سطح خدمات برای شهروندان افزایش پیدا کند.

  آیا هواشناسی درباره سیل استهبان هشدار داده بود؟ + فیلم



منبع

جعفری اضافه کرد: ادامه مسیر که ۲۰ کیلومتر بود اعتبار آن اعلام شد، اما با توجه به افزایش قیمتی که در پروژه‌ها داشتیم این بودجه هم بالطبع به‌روزرسانی شد. به همین خاطر در بخش فنی ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این خط تکمیل شود و با خریداری تاسیسات و تجهیزات الکترونیکی مورداستفاده قرار گیرد.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی؛ عملیات تست سرد مترو تهران – پرند با حضور «علیرضا جعفری»، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید انجام گرفت.