وی در عین حال با اشاره به حضور تعاونیها در عرصه خدمات، تولید، کشاورزی، مصرف و تامین نیاز گفت: با وجود ظرفیت بالای بخش تعاون اما فاصله معناداری برای برخورداری از بسته ابزارهای دیجیتالی و تجارت الکترونیک دارد و فاقد هرگونه شبکهسازی ملی است و این مساله باعث شده تا نتواند در بازارهای داخلی و خارجی به شکل قدرتمند کالا و خدمات بخش تعاون را برندسازی کند.
رئیس کمیسیون فرش، گردشگری و صنایع دستی اتاق تعاون ایران به حضور ملموس هوش مصنوعی در تمام صنایع اشاره کرد و گفت: صنعت فرش باید از ساختار سنتی در بحث تولید و بازاریابی و شبکهسازی خارج و برای حضور در بازارهای مصرف از هوش مصنوعی استفاده شود.
وی ادامه داد: اگر بخش تعاون میخواهد به عنوان یکی از سه رکن اقتصادی کشور حرفی برای گفتن داشته باشد باید خود را به ابزارهای نوین دیجیتال و بهرهمندی از هوش مصنوعی مجهز شود و این مساله جزو احکام و تکالیف سند توسعه بخش تعاون است از این رو لازم است مسئولان امر در این زمینه برنامهریزی اجرایی مناسبی داشته باشند.
بهرامی درعین حال از وجود بیش از ۱۰۰۰ تعاونی فرش در کشور خبر داد و گفت: با توجه به پیشبینی ارائه آموزشهای تخصصی به تعاونیها مقرر شده آموزشها در زمینه بازاریابی و بازارسازی و استفاده از هوش مصنوعی ارائه شود.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1403082014870/%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D8%AF%D9%81-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C
بهرامی پیشنهاد کرد: مدیران تعاونیها برای ایجاد یک پلتفرم ملی با هدف گسترش کسب و کارهای دیجیتالی اقدام کنند و جایگاه بخش تعاون در حوزه تجارت الکترونیک و بازارهای جهانی تقویت شود.
رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران بر لزوم بهرهمندی صنعت فرش دستباف از هوش مصنوعی تاکید و پیشنهاد کرد: مدیران تعاونیها برای ایجاد یک پلتفرم ملی با هدف گسترش کسب و کارهای دیجیتالی اقدام کنند.
به گفته این مقام تعاونی، استفاده تعاونیها از پلتفرم دیجیتالی، دسترسی به اسناد و اطلاعات را در عصر اقتصاد دیجیتال میسر میکند و این ابتکار عمل میتواند موجب تبدیل ابزار تجارت الکترونیک به ویترینی برای ارائه کالا و خدمات بخش تعاون در بازارهای داخلی و خارجی شود.
عبدالله بهرامی در گفتوگو با ایسنا، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فرش دستباف را مورد تاکید قرار داد و گفت: در عصر هوش مصنوعی بخش تعاون به ابزارهای مهم دیجیتالی، فناوریهای مالی (فینتک) و علم مارکتینگ مجهز نشده است در حالی که این ابزارها در بهبود وضعیت و ارتقاء بخش تعاون جهت رفع چالشهای بزرگ از جمله تأمین مالی، استانداردسازی، شبکه سازی و توانمند سازی تعاونیها بسیار اثرگذار است.