ایمنی بدنه قایق‌های صیادی تحت نظارت مستقیم سازمان بنادر و موسسات رده‌بندی

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402062918441/%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%86%D9%87-%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%DB%8C%D9%85-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%D8%A7%D8%AA

فراهانی با اشاره به اینکه وجود نیروی رانش برای قایق‌های صیادی جهت تردد ایمن با حداقل سرعت ایمن از جمله موضوعات مربوط به ایمنی قایق‌ها محسوب می‌شود، گفت: این موضوع برای ایمنی قایق‌های صیادی در امور صید متفاوت از سوی سازمان شیلات ایران تعیین می‌شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سازمان بنادر مسئولیت حفظ جان افراد در دریا را بر عهده دارد و به همین منظور نظارت بر روند ساخت قایق‌های صیادی به منظور حفظ جان و امنیت صیادان را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا از سازمان بنادر و دریانوردی، خاطرنشان کرد: تردد این نوع قایق‌ها در فاصله حداکثر ۲ مایلی ساحل انجام می‌شود تا از تردد در دریای متلاطم جلوگیری شود و در صورت بروز سانحه، نجات قایقران و شناور به سهولت انجام پذیرد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: ایمنی بدنه قایق‌های صیادی تحت نظارت مستقیم و جدی سازمان بنادر و موسسات رده‌بندی انجام می‌گیرد.

ایمنی بدنه قایق‌های صیادی تحت نظارت مستقیم سازمان بنادر و موسسات رده‌بندیبه گزارش ایسنا، مهدی فرمهینی فراهانی – مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی – با اشاره به اهمیت ویژه ایمنی قایق‌های صیادی، توضیح داد: ایمنی بدنه قایق‌های صیادی بر اساس نقشه‌های ساخت، تحت نظارت جدی و مستقیم سازمان بنادر و دریانوردی و موسسات رده‌بندی مورد تایید قرار می‌گیرد تا تردد آن‌ها در دریا متناسب با محدوده دریانوردی که گاهی یک تا دو مایل دریایی است به صورت ایمن انجام شود.

وی با بیان اینکه موضوع تعیین قدرت موتور آن‌ها از سوی سازمان شیلات تعیین می‌شود، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز بر تردد ایمن قایق‌های صیادی در آب‌های ساحلی کشور، نظارت می‌کند.

  برگزاری اجلاس ترازیتی آسیای میانه، از نتایج عضویت در سازمان شانگهای است