اینفوگرافیک/ آزادراه شیراز – اصفهان، تکمیل کننده کریدور شمال -جنوب

گرافیک: نگین نصراللهی

منبع: https://www.isna.ir/news/1402071811981/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%81%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84اینفوگرافیک/ آزادراه شیراز - اصفهان، تکمیل کننده کریدور شمال -جنوب

موقعیت استراتژیک کشورمان در منطقه و عبور کریدورهای شمال – جنوب و شرق به غرب از ایران، نیازمند توسعه و تکمیل کریدورهای آزادراهی است که این کریدورهای شمال – جنوب کشور به منظور ارتباط دریای خزر به خلیج فارس در دست اجراست. این کریدور از بندرانزلی آغاز و با عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران، اصفهان و شیراز به بندر عسلویه منتهی می‌شود. آزادراه شیراز – اصفهان به طول ۳۷۰ کیلومتر بخشی مهم از کریدور آزادراهی شمال – جنوب است که نقش هدایت ترانزیت را از مرکز کشور به سمت جنوب و بالعکس عهده‌دار است. بخشی از این کریدور مهم یعنی مسیر شیراز به ایزدخواست در مرحله نخست به بهره‌برداری می‌رسد.