بارش باران و آب‌گرفتگی در برخی استان‌ها طی ۵ روز آینده/ کاهش محسوس دما در شمال کشور

به گزارش روز چهارشنبه مجله خبری راه و ساختمان، سازمان هواشناسی با انتشار هشدار سطح زرد از ادامه فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی خبر داد و اعلام کرد: امروز و فردا در ارتفاعات استان‌های البرز و تهران و روز جمعه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، جنوب سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما طی روز یکشنبه هفته آینده خبر داد که در استان‌های گیلان، مازندران، شرق اردبیل و غرب گلستان باعث بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش دما و کاهش دید بر اثر بارندگی و مه می‌شود.

روز شنبه آینده در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و روز یکشنبه در اردبیل، گلستان، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از احتمال اختلال در تردد، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر و ریزش کوه خبر داد و نسبت به احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از جاده‌های کوهستانی، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به صنعت کشاورزی توصیه کرد.

تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در شمال کشور

  هواپیمایی «آتا» گران فروشی بلیت را به گردن واسطه‌های فروش انداخت

بر اساس این گزارش، تشدید فعالیت سامانه بارشی سبب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، صاعقه، احتمال رانش و ریزش کوه، آسیب به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز، خسارت به محصولات کشاورزی خواهد شد.



منبع