برنامه ساخت ۱۱۷ مدرسه جدید در سایت‌های مسکن مهر

برنامه ساخت ۱۱۷ مدرسه جدید در سایت‌های مسکن مهر

مالکی در این خصوص بیان کرد: در برآوردها و برنامه‌ریزی‌ها برای چهار سال آینده سرانه ساخت واحدهای آموزشی در سایت‌های نهضت ملی مسکن را براساس سرانه قانونی آموزشی در نظر گرفته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اعلام نیاز استان‌ها برای امسال پیشنهاد ساخت ۱۱۷ پروژه آموزشی در سایت‌های مسکن مهر را به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم اعتبارات آن را از منابع صندوق ملی مسکن تامین کنیم.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌های آموزشی در سایت‌های مسکن مهر هنوز به اتمام نرسیده است گفت: طبق بررسی‌های ما در استان‌ها تقریباً تمامی تعهدات خود را در قبال این پروژه‌ها به انجام رسانده‌ایم.

در این  راستا سازمان ملی زمین و مسکن، مذاکراتی را با سازمان نوسازی مدارس برای تفاهم و تعیین تکلیف ساخت واحدهای آموزشی در سایت‌های نهضت ملی مسکن آغاز کرده است. انجام مذاکره برای تفاهم درخصوص در اختیار گرفتن اراضی مازاد وزارت آموزش و پرورش و همچنین تعیین درصد سهم سرمایه‌گذاری برای ساخت مدارس در سایت‌های مسکن از مواردی است که معاونان وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش بر سر آنها مذاکره کردند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402040603807/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%B1%DB%B1%DB%B7-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D9%85%D9%87%D8%B1دولت تاکنون ۵۰۵ واحد آموزشی را در سایت‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن احداث کرده و آن‌طور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است ساخت ۱۱۷ پروژه آموزشی در سایت‌های مسکن مهر در دستور کار قرار دارد.

آن‌طور که ارسلان مالکی ـ مدیرعامل سازمان ملی  زمین و مسکن اعلام کرده تاکنون ۵۰۵ واحد آموزشی در سایت‌های مسکن مهر، سایت‌های نهضت ملی مسکن و هم‌چنین شهرهای جدید احداث شده است. ساخت مدارس در سایت‌هایی که جمعیت ساکن دارند برای دولت در اولویت است و با استفاده از اعتبارات صندوق ملی مسکن و منابع سازمان برای اتمام این پروژه‌ها تلاش می‌کند.

  افزایش سرعت حمل بار در مسیر ریلی روسیه - ایران در صورت اصلاح تعرفه‌ها
به گزارش ایسنا، دولت سیزدهم در نظر دارد همزمان با ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، به منظور رفاه ساکنان این مناطق، خدمات روبنایی و زیربنایی را نیز تامین کند. طی ۱۶ سال گذشته همواره یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان مسکن مهر، کمبود زیرساخت‌های تجاری، رفاهی، آموزشی، امنیتی و تفریحی بوده است.