برنامه نخستین قطار سریع السیر در آمریکا رونمایی شد

دولت بایدن امیدوار است راه آهن وگاس به لس آنجلس را تا سال ۲۰۲۸ تکمیل کند. این خط آهن برای کاهش مدت سفر پنج ساعته به دو ساعت و ۴۰ دقیقه طراحی شده و بخشی از هدف دو برابر کردن تعداد مسافران راه آهن آمریکا تا سال ۲۰۴۰ است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402091812484/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

این بودجه فدرال، خطوط جدیدی را ایجاد کرده، خطوط فعلی را گسترش می‌دهد و خدمات را بهبود داده و ایستگاه‌ها را برای ساخت قطارهای مدرن و سریع‌تر، ارتقا می‌دهد.

دولت بایدن یک برنامه به ارزش ۸.۲ میلیارد دلار برای راه اندازی نخستین قطار سریع السیر بین لس آنجلس و لاس وگاس را رونمایی کرد.

برنامه نخستین قطار سریع السیر در آمریکا رونمایی شد

بایدن اعلام کرد: نمی‌دانید چقدر این ایده، من را خوشحال می‌کند. این برنامه، کشور ما را در مسیر دستیابی به سریع‌ترین، امن‌ترین و سبزترین راه آهن در جهان قرار می‌دهد.

یک خط بین سانفرانسیسکو و لس آنجلس در دست کار است که مانند سرویس میان لس آنجلس و لاس وگاس، حدود سه میلیارد دلار بودجه دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، قطارها با سرعت کند و اغلب غیرمعمول، مدت‌ها رابطه ضعیف خودروها و هواپیماها در آمریکا بوده اند. اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در زمان سناتوری، از قطار برای رفت و آمد بین خانه خود در دِلاویر و واشنگتن استفاده می‌کرد به طوری که «امتراک جو» لقب گرفته بود، به لاس وگاس رفت و سلسله ارتقاهای خط راه آهن با بودجه فدرال را اعلام کرد.

بایدن خاطرنشان کرد چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، قطارهایی دارد که با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند.

  منتظر صدور مجوز از سوی عربستان هستیم

پروژه‌های بزرگ راه آهن، بخشی از برنامه سرمایه‌گذاری زیرساخت هستند که دولت بایدن مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن خود، اعلام کرد و ۶۶ میلیارد دلار برای قطارهای مسافربری اختصاص داد. این بزرگترین مبلغ اختصاص یافته به سفر ریلی از زمان تشکیل شرکت امتراک (شرکت ملی راه آهن مسافربری) در سال ۱۹۷۱ است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خط متصل کننده نیو اورلئان لوئیزیانا با موبایل آلاباما هم پس از گذشت ۲۰ سال از زمانی که توسط طوفان کاترینا تخریب شد، قرار است بازگشایی شود.