بهره‌برداری جاده در حال ساخت سیرجان و حوادث مرگبار/دادستان حکم به انسداد مسیر داد

به گفته وی، برخورد قضایی با متخلفان به صورت  قاطع انجام می شود.

به گفته وی، اجرای ناقص باند دوم محور موجب سردرگمی و بی نظمی ترافیکی می شد که پس از تشکیل جلسات متعدد و با قید فوریت اینک بخش‌های از باند دوم ساخته شده در محور تا پیش از ایمن‌سازی و بهره‌برداری کامل، مسدود شد.

دادستان سیرجان تاکید کرد: مسئولیت برعهده کسانی است که در اثر بی‌تدبیری یا سهل‌انگاری باعث رقم خوردن چنین حوادثی شدند و قطعا تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند.

سرهنگ مهدی سلیمی فرمانده پلیس راه سیرجان نیز گفت: در فصل بهار و تابستان این محور از ترافیک بیشتری برخوردار است اما آنچه اهمیت دارد بی‌توجهی برخی رانندگان وسایل نقلیه به قوانین راهنمایی و رانندگی است که حوادث را به وجود می آورد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی سیرجان نیز از ثبت آمار ۱۲۷ مصدوم و فوتی بر اثر تصادفات طی هفته گذشته در شهرستان سیرجان خبر داد و گفت: چهار حادثه ویژه از تاریخ ۹ خرداد تا امروز در محورهای شهرستان رخ داده است.

به گفته نبی‌الله حیدرپور، حوادث با پنج یا بیشتر کشته و مصدوم در دسته حوادث ویژه قرار می‌گیرد.

خاطیان تحت تعقیب قرار می‌گیرند

تشریح آماری حوادث

سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قراردارد.



منبع

وی افزود: بیشترین مصدومان و فوتی ها در حوادث اخیر مربوط به ابتدای محور مواصلاتی سیرجان – بافت بوده است.

مسیر سیرجان تا بافت  ۱۰۰ کیلومتر است اما تا کیلومتر ۳۵ در بخش بَلوَرد ترافیک و حوادث بیشتری رخ می دهد.

  بهره‌برداری از ۶۸ پروژه در بنادر کشور در دولت سیزدهم

نظر پلیس‌راه

وی افزود: سبقت های غیر مجاز و سرعت های بالا عامل اصلی این تصادفات بوده است اما  اگر رانندگان وسایل نقلیه به علائم و تابلوهای مسیر توجه می کردند ضامن سلامتی خود و دیگران بودند.

براساس آمارها طی ماه گذشته در این مسیر بیش از ۳۰ نفر مجروح و هشت تن جان باخته‌اند و مردم منطقه نام این محور را جاده مرگ گذاشته‌اند و بر بهره‌برداری کامل تاکید دارند.

۳۰ زخمی و ۸ کشته در یکماه 

این درحالی است که در این مسیر، پروژه احداث باند دوم در قطعه های مختلف در جریان بوده است و بهره‌برداری از برخی بخش های ساخته شده بدون آنکه ایمن سازی لازم در آنها صورت گیرد، حادثه ساز بوده است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، با توجه به افزایش تصادفات و حوادث محور سیرجان -بافت مردم گلایه مند و خواستار تکمیل و بهره‌برداری کامل باند دوم این محور هستند.

حکم دادستانی

نیک‌ورز افزود: بعد از رفع نقص و بهره برداری کامل اباند دوم اجازه بهره برداری خواهیم داد.

قاضی محسن نیک‌ورز دادستان سیرجان در همین زمینه به خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان گفت: از ابتدای سال جاری حوادث و تصادفات متعددی در این محور رخ داده است.