سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قراردارد.
بهرهبرداری جاده در حال ساخت سیرجان و حوادث مرگبار/دادستان حکم به انسداد مسیر داد
به گفته نبیالله حیدرپور، حوادث با پنج یا بیشتر کشته و مصدوم در دسته حوادث ویژه قرار میگیرد.
تشریح آماری حوادث
سرهنگ مهدی سلیمی فرمانده پلیس راه سیرجان نیز گفت: در فصل بهار و تابستان این محور از ترافیک بیشتری برخوردار است اما آنچه اهمیت دارد بیتوجهی برخی رانندگان وسایل نقلیه به قوانین راهنمایی و رانندگی است که حوادث را به وجود می آورد.
این درحالی است که در این مسیر، پروژه احداث باند دوم در قطعه های مختلف در جریان بوده است و بهرهبرداری از برخی بخش های ساخته شده بدون آنکه ایمن سازی لازم در آنها صورت گیرد، حادثه ساز بوده است.
براساس آمارها طی ماه گذشته در این مسیر بیش از ۳۰ نفر مجروح و هشت تن جان باختهاند و مردم منطقه نام این محور را جاده مرگ گذاشتهاند و بر بهرهبرداری کامل تاکید دارند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی سیرجان نیز از ثبت آمار ۱۲۷ مصدوم و فوتی بر اثر تصادفات طی هفته گذشته در شهرستان سیرجان خبر داد و گفت: چهار حادثه ویژه از تاریخ ۹ خرداد تا امروز در محورهای شهرستان رخ داده است.
نظر پلیسراه
دادستان سیرجان تاکید کرد: مسئولیت برعهده کسانی است که در اثر بیتدبیری یا سهلانگاری باعث رقم خوردن چنین حوادثی شدند و قطعا تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند.
وی افزود: بیشترین مصدومان و فوتی ها در حوادث اخیر مربوط به ابتدای محور مواصلاتی سیرجان – بافت بوده است.
مسیر سیرجان تا بافت ۱۰۰ کیلومتر است اما تا کیلومتر ۳۵ در بخش بَلوَرد ترافیک و حوادث بیشتری رخ می دهد.
نیکورز افزود: بعد از رفع نقص و بهره برداری کامل اباند دوم اجازه بهره برداری خواهیم داد.
وی افزود: سبقت های غیر مجاز و سرعت های بالا عامل اصلی این تصادفات بوده است اما اگر رانندگان وسایل نقلیه به علائم و تابلوهای مسیر توجه می کردند ضامن سلامتی خود و دیگران بودند.
حکم دادستانی
به گفته وی، برخورد قضایی با متخلفان به صورت قاطع انجام می شود.
خاطیان تحت تعقیب قرار میگیرند
قاضی محسن نیکورز دادستان سیرجان در همین زمینه به خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان گفت: از ابتدای سال جاری حوادث و تصادفات متعددی در این محور رخ داده است.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، با توجه به افزایش تصادفات و حوادث محور سیرجان -بافت مردم گلایه مند و خواستار تکمیل و بهرهبرداری کامل باند دوم این محور هستند.
به گفته وی، اجرای ناقص باند دوم محور موجب سردرگمی و بی نظمی ترافیکی می شد که پس از تشکیل جلسات متعدد و با قید فوریت اینک بخشهای از باند دوم ساخته شده در محور تا پیش از ایمنسازی و بهرهبرداری کامل، مسدود شد.
۳۰ زخمی و ۸ کشته در یکماه