تمامی پروژه‌های راهسازی استان اردبیل فعال است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: پروژه قطعه۲ راه خلخال -منجیل در انتهای پایان عملیات خاکبرداری و خاکریزی بوده و تلاش می کنیم تا پایان امسال زمینه را برای اجرای زیرسازی و آماده‌سازی بخشی از راه برای آسفالت فراهم کنیم.

تمامی پروژه‌های راهسازی استان اردبیل فعال است



منبعوی بیان داشت: هم اکنون پروژه مسکن اقدام ملی شهر خلخال نیز در دو بلوک  ۶۰ و ۸۰ واحدی در حال اجرا بوده که پیش‌بینی می‌شود پروژه ۶۰ واحدی تا پایان فروردین ماه و پروژه ۸۰ واحدی تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر کل راه وشهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: دوشنبه هفته آینده و در نشستی که در سازمان برنامه و بودجه کشور  تشکیل خواهد شد تکلیف اعتبار فاینانس یکهزار میلیارد ریالی بانک مسکن روشن شده و با تزریق آن بسیاری ازمشکلات اعتباری این پروژه برطرف خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین از ادامه عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در همه شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون زمین مورد نیاز در همه شهرستان‌های استان برای اجرای این پروژه تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی به طلب۳۵۰ میلیارد ریالی پیمانکاران مجری قطعات یک و دو پروژه خبر داد و و با بیان اینکه این پروژه همچنان فعال است، گفت: در صورت تزریق یک هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده از محل فاینانس بانک مسکن عملیات اجرایی این پروژه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

حیدری گفت: عملیات اجرایی ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی پروژه مسکن ملی خلخال تا پایان شهریور ماه امسال به مرحله اجرای فوندانسیون و تعدادی نیز به مرحله اسکلت و دیوارچینی می‌رسد.

  تامین ۶۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران حرم امام خمینی(ره)
حیدری با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه یک این پروژه به طول سه و نیم کیلومتر تملک اراضی شده است، گفت: این پروژه توسط شرکت ترانشه پل راه  در حال اجرا بوده و تلاش برای تملک اراضی باقیمانده مسیر هم ادامه دارد.

تمامی پروژه‌های راهسازی استان اردبیل فعال است

حیدری همچنین از تلاش برای تکمیل دو مجتمع فرهنگی-هنری شهرهای کلور و هشجین خبر داد و اظهار داشت: در صورت تخصیص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به هر کدام از این پروژه‌ها، عملیات اجرایی این طرح‌‎ها تا پایان امسال تکمیل شده و این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان محبوب حیدری در نشست با فرماندار خلخال اعلام کرد: با گذشت نزدیک به پنج ماه از سال هنوز از محل اعتبارات ملی و استانی به پروژه‌های راه سازی اعتباری تزریق نشده ولی با این حال به همت و توان و پشتکار مالی پیمانکاران مجری پروژه‌های راهسازی همه پروژه‌ها از جمله راه اصلی خلخال به منجیل در دو قطعه یک و دو فعال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه برای تکمیل عملیات اجرایی پروژه احداث ساختمان کتابخانه مرکزی شهر خلخال اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است، اظهار کرد: تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی امسال به این پروژه راه به جایی نخواهد برد و تنها در صورت تامین حد اقل ۵۰ درصد از اعتبار مورد نیاز زمینه برای ادامه عملیات اجرایی وتکمیل این پروژه فراهم خواهد شد.