تکمیل راه آهن میانه -اردبیل نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص بزرگراه اردبیل – سرچم قرار شده تا پایان سال و فصل کاری، ۷۸ کیلومتر از این پروژه تکمیل و مابقی ۱۰۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز تعیین تکلیف شده و در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) قرار گیرد تا پروژه از محل تهاتر نفت اجرا شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: راه‌آهن اردبیل – میانه، ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۰درصد باقی‌مانده نیز برای اجرا به ۲هزارمیلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: در تلاش خواهیم بود امسال مجوز ماده ۲۳ برای راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد اخذ و یک هواپیما برای بهبود وضعیت پروازهای استان در اردبیل مستقر شود.



منبع

وی همچنین از انجام مطالعات برای اجرای بزرگراه در قطعات دارای تونل مسیر سرچم خبر داد و گفت: با توجه به وجود ابنیه فنی همچون تونل در ۴۵ کیلومتر از این مسیر، مطالعات لازم در خصوص اجرای جاده جایگزین برای این تونل‌ها انجام و بعد از مطالعات نحوه اجرای بزرگراه در این قسمت نیز مشخص می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیمانکاران بنیاد مستضعفان هم که روسازی پروژه را انجام می‌دهند، ۱۵۰میلیارد تومان طلب دارند، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای پرداخت ۵۰میلیارد دیگر به پیمانکاران این بنیاد انجام شده تا اقدامات روسازی با سرعت انجام و طلب بنیاد در آینده پرداخت شود.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، علی نیکزاد با اشاره به نشست بررسی روند اجرای پروژه‌های راه‌آهن اردبیل و بزرگراه اردبیل – سرچم با حضور استاندار اردبیل، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس و معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت: نمایندگان استان اردبیل به طور مستمر پیگیر تأمین زیرساخت ارتباطی از جمله راه‌آهن اردبیل – میانه و اردبیل – پارس‌آباد، بزرگراه اردبیل – سرچم و تجهیز و تکمیل فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد هستند.

  ۲۸ هزار واحد مسکن نهضت ملی بهمن ماه بهره‌برداری می‌شود

وی یادآورشد: بر اساس پیگیری‌ها، از محل بانک‌های رفاه کارگران و سپه هر کدام ۲۰۰میلیارد تومان به‌صورت ماده ۵۶ و از محل سفر ریاست جمهوری به استان نیز ۳۰۰میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز ۳۰۰۰ تن ریل از محل اعتبارات خود به این‌ پروژه اختصاص می‌دهد که قیمت هر تن ریل، ۳۵۰میلیون تومان است.