جذب بیش از ۱۱ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی توسط کاریابی‌ها

به اعتقاد کارشناسان کاریابی‌ها سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز بنگاه‌ها و معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان و جوانان دارند.

به گزارش ایسنا، ورود به عرصه کار در زندگی هر فرد یکی از مهمترین مراحل زندگی او به شمار می‌رود. افراد برای بقای خود و استقلال مالی به کار و تلاش و کسب درآمد نیاز دارند. در این بین یافتن شغل مناسب که بتواند ضمن تامین درآمد و رفع نیاز مالی موجب رضایت شغلی فرد شود، دغدغه بسیاری از افراد است از این رو شناسایی استعدادها و توانایی‌های افراد برای پذیرش یک شغل از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی کاریابی‌ها حلقه واسط بین کارفرما و کارجو هستند و بیش از ۱۰۰۰ کاریابی غیر دولتی و مرکز مشاوره شغلی در کشور فعالیت دارند.

جذب بیش از ۱۱ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی توسط کاریابی‌ها

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402050100213/%D8%AC%D8%B0%D8%A8-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B1%DB%B1-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%BA-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%87%D8%A7در این بین مشاوره شغلی می‌تواند در رفع این دغدغه و تامین نیاز فرد به شغل موثر واقع شود لذا مراکز کاریابی و موسسات مشاوره شغلی از این جهت نقش موثری در ارتباط میان کارجویان و کارفرمایان و کاهش نرخ بیکاری کشور دارند.

بر اساس گزارش‌ها وجود ۱۳۰۰ دفتر مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و به کارگماری ۱۱ هزار و ۶۶۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی جوینده کار در سال ۱۴۰۱ از مهمترین اقدامات معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در سال گذشته بوده است.

جذب بیش از ۱۱ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی توسط کاریابی‌ها

گزارش مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعداد جویندگان کار و فرصت‌های شغلی معرفی شده توسط کاریابی‌ها در سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که تعداد کل جویندگان کار ثبت‌نام شده ۲۲۵ هزار و ۶۸ نفر بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۵۵ نفر به ثبت نام در مراکز خدمات اشتغال یا کاریابی‌های دولتی اقبال نشان دادند و بیش از ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ نفر از ثبت‌نام در کاریابی‌های خصوصی استقبال کردند. ۵۸ هزار و ۸۶۲ نفر از کارجویان ثبت نام کرده از طریق دفاتر کاریابی خصوصی و ۲۴ هزار و ۷۰۵ نفر توسط مراکز خدمات اشتغال (کاریابی‌های دولتی) به کار گمارده و جذب بازار کار شده‌اند.

  حمایت مرکز مطالعات مخاطرات هوا و اقلیم از ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی 

به گزارش ایسنا، طبق آمارها بیش از ۵۰ درصد نیروی کار مورد نیاز در کشورهای توسعه یافته توسط موسسات کاریابی جذب می‌شوند و نقش کاریابی‌ها در بازار کار این کشورها به مراتب پررنگ تر است. کاریابی‌ها به عنوان بازوان اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانند در یافتن شغل و ایجاد بانک اطلاعات کارفرمایان جویای نیروی کار و افراد کارجو نقش آفرین باشند. با توجه به آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار و لزوم تامین فرصت‌های شغلی برای کارجویان و دانش آموختگان و ساماندهی بازار کار ضرورت استفاده از ظرفیت مراکز کاریابی بیش از پیش احساس می‌شود.

وجود ۱۳۰۰ دفتر مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و به کارگماری ۱۱ هزار و ۶۶۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی جوینده کار در سال ۱۴۰۱ از مهمترین اقدامات معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در سال گذشته بوده است.

چنانچه طبق اعلام محمود کریمی بیرانوند – معاون اشتغال وزیر کار تا پایان سال گذشته ۹۳۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در سراسر کشور راه‌اندازی شده و ایجاد این مراکز با هدف پایدارسازی اشتغال از طریق ارائه مشاوره‌های تخصصی به متقاضیان ایجاد کسب و کار به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی صورت گرفته است.

بر اساس گزارش‌ها ۹۳۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در سراسر کشور تا سال گذشته ایجاد شده و بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق کاریابی‌ها جذب بازار کار شدند.