حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در مازندران وارد فاز عملیاتی شد

طبق آمارهای رسمی ، تاکنون ۱۴۵ هزار و ۲۲۰ نفر در مازندران برای خانه دار شدن در چارچوب این طرح ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد نام ۳۰ هزار و ۱۰۱ نفر به علت نداشتن شرایط قانونی حذف شده است. در مجموع حدود ۱۱۵ هزار و ۱۱۹ هزار متقاضی موفق به کسب صلاحیت اولیه برای بهره‌مندی از تسهیلات و خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن شدند که از این تعداد ۷۰ هزار و ۱۲۶ نفر سهم ۴۰۰ میلیون ریالی خودشان را برای خانه دار شدن پرداخت کرده‌اند.



منبعوی از تعیین حدود ۴۰۰ هکتار زمین برای خانه سازی در نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود : ساخت خانه های ویلایی یکی از برنامه های دولت برای طرح مسکن سازی است که البته در مازندران این روش به دلیل قیمت بسیار بالا و محدودیت زمان تا حدودی سخت است. 

سیدعباس رهگشای روز سه شنبه به خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان گفت : سهم سالانه مازندران از ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۳۸ هزار واحد است ، اما به دلیل تازگی طرح ، طی یک سال اخیر بخش قابل توجهی از زمان صرف تامین و تعیین اراضی مورد نیاز شد.

رهگشای همچنین در باره مرحله بعدی ثبت نام هم توضیح داد : این برنامه از سوی وزارت راه و شهرسازی تعیین می شود ، اما در حال حاضر اولویت تعیین تکلیف کسانی است که پیش‌تر ثبت نام و سهم آورده خود را واریز کردند.

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات ساخت خانه های طرح نهضت ملی مسکن در برخی شهرستان های مازندران خبر داد و افزود : در شهرستان هایی همچون نکا و بهشهر عملیات ساخت به مرحله سقف های دوم و سوم رسیده است. 

  محور هراز مسدود نیست/ ترافیک سنگین در جاده چالوس
طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب این طرح سالانه یک میلیون خانه ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح ساخت سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه طی چهار سال فعالیت دولت سیزدهم است.

معاون راه‌ و شهرسازی مازندران با تشریح تفاوت طرح نهضت ملی مسکن با طرح های پیشین مسکن سازی ، گفت: حتی با وجود مجتمع سازی، تعداد واحدها بسیار محدود خواهد بود تا شرایط بهتری برای ساکنین فراهم شود.