خط سه مترو شیراز با تکیه بر متخصصان داخلی در حال احداث است

شایان ذکر است ایستگاه A3  اولین ایستگاه از خط 3 مترو شیراز به شمار می رود.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402050301582/%D8%AE%D8%B7-%D8%B3%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D8%A7%D8%B3%D8%AAوی از عملیات نصب استرات های مرحله اول ایستگاه به عنوان یکی از حساس ترین و اصلی ترین مراحل ساخت ایستگاه معالی آباد یاد و اضافه کرد: هم زمان با عملیات نصب استرات ها، عملیات حفاری و تحکیم تونل دسترسی به ایستگاه و همچنین اجرای بخشی از سازه ایستگاه در حال اجراست.

عباسی از تلاش شبانه روزی برای پیشبرد این پروژه خبر داد و افزود: استرات نوعی سازه فولادی با مقاومت بالاست که به عنوان مهاربند متقابل استفاده شده و نقش مهمی در تحکیم سازه دارند.

علی‌حسین عباسی سه شنبه سوم مرداد، با قدردانی از تلاش های کارگران و کارشناسانی که در اجرای این ابرپروژه شهری مشارکت دارند،به خبرنگاران گفت: با پایان یافتن عملیات اجرایی شمع های پیرامونی بخش سه طبقه ایستگاه A3 معالی آباد در خط سوم قطار شهری، عملیات اجرایی خاکبرداری تا تراز مرحله اول استرات ها انجام گرفت.

این خط حدفاصل پل معالی آباد تا شهرک گلستان و توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری و همچنین سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری در حال احداث است.

سرپرست سازمان‌ عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شیراز عملیات احداث ایستگاه A3  معالی آباد را در بعد فنی بی نظیر توصیف کرد و افزود: این پروژه اولین ایستگاه مترو در سطح کشور است که زیر بستر رودخانه خشک با حجم و دبی بسیار بالا با روش های خاص آب بندی احداث میشود.

ایسنا/فارس سرپرست سازمان عمران شهرداری شیراز تاکید کزد که پروژه احداث خط سه مترو شیراز با تکیه بر توان و تخصص مهندسان و کارگران ایرانی طبق برنامه زمان بندی در حال اجراست.

  ساختمان پلیس‌راه قلعه‌گنج پول دارد، زمین ندارد