دمای هوا از امروز در تهران و اکثر مناطق کشور افزایش می‌یابد

رفیعی، آسمان امروز تهران را صاف اعلام کرد و گفت: بعدازظهر امروز احتمال وزش باید شدید برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

«کبری رفیعی» روز سه شنبه درباره وضعیت آب وهوا به خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان گفت: در همه مناطق کشور جوی آرام و هوای آفتابی پیش بینی می‌شود، با این حال همچنان سامانه باران به صورت پراکنده فعال است و در سه روز آینده در مناطق جنوبی سیستان‌و بلوچستان،‌ ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان‌داشت: در سه روز آینده بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور با افزایش سرعت وزش باد در مناطق مختلف و خیزش گردو خاک همراه خواهد شد.

به گفته وی، از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور ماندگاری هوای گرم را خواهیم داشت.

وی ادامه‌داد: بیشینه دمای امروز تهران با ۲ درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۴۱ درجه خواهد رسید و کمینه دما هم به ۲۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی افزود: از امروز تا شنبه در مناطقی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور، پدیده غالب وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی اضافه‌کرد: از فردا تا روز شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و آب‌های جنوبی کشور به‌ویژه شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان افزایش ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل به سه متر هم خواهد رسید و مخاطراتی را به همراه دارد که صیادان و فعالان دریایی باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

  شهرک‌سازی زیر سقف نانو - ایسنا



منبع

رفیعی ادامه‌داد: خیزش گرد و خاک در سه روز آینده پیش بینی می‌شود و با توجه به انتقال گردوخاک از عراق به نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور، این مناطق غبار آلود خواهند شد و این شرایط در روزهای جمعه و شنبه برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور به وقوع خواهد پیوست.