رئیس جمهور از طرح قطار حومه‌ای ورامین – تهران بازدید کرد

پس از گذشت چند سال از اجرای این طرح و به دلیل اجرا در حریم راه‌آهن سراسری تهران – مشهد، مجری عملیات از شرکت مترو به شرکت راه‌آهن تغییر کرد، و در پایان دولت دهم، بار دیگر این طرح به شرکت مترو سپرده شد تا مردم جنوب‌شرق تهران با استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی به ایستگاه متروی تهران متصل شوند.

بر سر اجرای این طرح معارضین متعدد و پل‌های روگذر و زیرگذر زیادی وجود دارد که تا کنون تمام این معارضین رفع نشده و این امر باعث شده که طرح ملی قطار حومه‌ای تهران – ورامین پس از ۱۳ سال تکمیل نشده و مردم با سختی خود را به تهران می‌رسانند.

اجرای این طرح، ابتدا در اختیار شرکت راه آهن قرار گرفت ولی با پیگیری و اعتراض مسئولان ورامین، این طرح ملی به شرکت مترو تهران واگذار و مقرر شد تا در سه فاز شهرری تا قرچک، قرچک تا ورامین و ورامین تا پیشوا انجام شود.

طرح قطار حومه‌ای تهران – ورامین از مصوبات دولت نهم است که در پی درخواست‌های مکرر مردم در ۱۷ مرداد سال ۸۸ با حضور مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و مسئولان محلی و عل‌اکبر محرابیان که آن زمان، دستیار ویژه رئیس جمهور در ستاد تبصره ۱۳ بود، کلنگ احداث آن در ایستگاه راه‌آهن ورامین به زمین خورد.

شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.



منبع

در سفر وزیر وقت راه و شهرسازی به شهرستان ورامین، بار دیگر موضوع تبدیل وضعیت این سیستم به راه‌آهن مطرح و مقرر شد که کل طرح توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی اجرا شود.

  محاسبه آنلاین کمیسیون معاملات ملکی/ پول بیشتری به بنگاه‌ها ندهید

رئیس جمهور از طرح قطار حومه‌ای ورامین - تهران بازدید کرد

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، رئیس جمهور روز شنبه در جریان سفر به شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با حضور در محل اجرای طرح قطار حومه‌ای که شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران را به پایتخت متصل می‌کند، از روند اجرا و تکمیل این طرح مهم ملی بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن و خواسته مردم و مسئولان در تبدیل وضعیت این طرح از راه‌آهن به شرکت مترو قرار گرفت.