وی با اشاره به اینکه شرکتهای مسافربری میتوانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد سامانه شوند، افزود: فرایند صدور حواله شامل چهار مرحله درخواست با انتخاب نوع و تعداد صورتوضعیت، مشاهده و پرداخت بدهی شرکت به سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از طریق سامانه پرداخت الکترونیک psoorat.rmto.ir، پرداخت حق تمبر و دریافت شماره پیگیری، صدور و چاپ است.
به گفته متولی حبیبی، شرکتهای مسافربری با استفاده از نام کاربری و رمز عبور سامانه پرداخت الکترونیک psoorat.rmto.ir به همراه تایید هویت از طریق پیامک و توکن امضای دیجیتال، خدمات مورد نظر را دریافت میکنند.
این مسئول سازمان راهداری از رونمایی سامانه صدور حواله الکترونیکی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در سراسر کشور خبر و ادامهداد: با اجرای مکانیزه قوانین در این سامانه، شرکتهای مسافربری میتوانند با احتساب قانون ۸۰/۲۰ میانگین مصرف سه ماهه خود را دریافت کنند.
منبع: https://www.irna.ir/news/85671846/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AD%D9%85%D9%84
وی بیانداشت: تسهیل فرایندهای اداری، کاهش مراجعه شرکتهای مسافربری به ادارات استانی، حذف خطاهای انسانی در صدور حواله و استفاده شرکتهای مسافربری به صورت مستمر از خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، از مزایای این سامانه است.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، «حسین متولی حبیبی» ارائه خدمات الکترونیکی از سوی این سامانه را گامی مهم در راستای عبور از فرایندهای سنتی و دیجیتالی کردن آنها و همچنین افزایش کارایی در صنعت حمل و نقل مسافری برشمرد.