رفع چالش نیروی انسانی در اقتصاد دریا با جذب ۳ درصد از فارغ‌التحصیلان

وی بیان اینکه بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات دریایی مشروط به به‌کارگیری نیروهای متخصص دریایی است، تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی در دریا بسیار جدی و متنوع است و فقط محدود به بخش‌های کشتیرانی و بنادر نمی‌شود.

منبع: https://www.irna.ir/news/85586219/%D8%B1%D9%81%D8%B9-%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D8%B0%D8%A8-%DB%B3-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%BA-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از سازمان بنادرو دریانوردی، «علی‌اکبر مرزبان» در سلسله نشست‌های نقش سرمایه انسانی در توسعه دریامحور (فرصت‌ها و چالش‌ها) اظهار داشت: کمبود سرمایه انسانی در رشته‌های پیرامونی و وابسته به حوزه دریا و دریانوردی، مانند حقوق و بیمه‌ دریایی نیز بسیار جدی‌تر است.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات این سازمان در به‌کارگیری ظرفیت‌های دانشگاه‌های سراسری برای تربیت دانشجویان دریانوردی، افزود: رفع چالش‌ کمبود نیروی انسانی دریانوردی و فراتر از آن تحقق سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور، به ظرفیت اجرایی بزرگ تر سازمان بنادر نیاز دارد.

مرزبان پیشنهاد کرد: وزارت علوم به عنوان دستگاه فراگیر دولت، با همکاری مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، نقش محوری را در تربیت نیروی انسانی متخصص دریایی و رفع کمبود دریانورد متخصص بر عهده بگیرد.

رفع چالش نیروی انسانی در اقتصاد دریا با جذب ۳ درصد از فارغ‌التحصیلان

  افغانستان، می‌تواند نقطه اتصال چین و ایران باشد