روسیه برنامه عملیاتی مشارکت در تکمیل خط ریلی رشت- آستارا را ارائه دهد

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان در انتهای جلسه در مورد مسایل فنی و مهندسی خط آهن از سوی دور کشور مذاکراتی انجام شد و معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در جمع‌بندی مطالب بار دیگر به اهمیت تکمیل این خط در اسرع وقت اذعان داشت و از طرف روسی خواست تا چگونگی و نحوه سرمایه‌گذاری آن را به ایران اعلام کند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه راه‌آهنِ بندر کاسپین – رشت در حال احداث است می‌توان هاب رشت را نیز به عنوان مرکز لجستیکی دیگری تعریف کرد و به این ترتیب کالاهای کشور روسیه و آذربایجان از دو طریق ریلی و دریایی جهت ترانزیت به کشور ایران وارد شده و سپس به آب‌های آزاد جنوب ایران برای ارسال به هند و چین انتقال یابند.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی، «شهریار افندی زاده» درباره جزییات نشست مجازی خود با معاون وزیر حمل‌ونقل فدراسیون روسیه اظهار کرد: با تکمیل مسیر راه آهن آستارا – رشت در کریدور شمال – جنوب در کشور می‌توان آستارا را به یکی از هاب‌های اصلی لجستیک کشور تبدیل کرد.

افندی زاده تاکید کرد: سرعت در عملیات اجرایی این خط دارای اهمیت بسیار زیادی برای ایران دارد و در صورتی که کشور روسیه قصد مشارکت در ساخت این خط را داشته باشد باید هرچه سریع‌تر تمایل خود را به صورت یک برنامه عملیاتی نشان دهد.

وی ادامه داد: کشور ایران جهت احداث خط راه آهن رشت – آستارا مبنای عرض استاندارد خط یعنی خط ۱۴۳۵ میلیمتر را ملاک عمل قرار داده و از دو جبهه کاری ابتدا و انتهای مسیر ۱۶۲ کیلومتری فوق، مقدمات شروع عملیات اجرایی را در دستور کار قرار داده است.

  مسیر بزرگراهی قم – کهک با حضور وزیر راه به بهره‌برداری رسید
در این جلسه نمایندگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز شرکت داشتند.



منبع