ساخت ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد تا ۳ سال آینده

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، امروز در نزدیکی ترمینال یک و دو مرکز کنترل پشتیبان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود تا ظرف ۲ سال ساخته و تجهیز شده تا مخاطرات مرکز قدیمی رفع شود.

[ad_2]

منبع

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «حمیدرضا سیدی» امروز دوشنبه در آیین بهره برداری از باند۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد، اظهار کرد: این پروژه بزرگ و مهم در دولت سیزدهم آغاز و در همین دولت تمام شد.

 سیدی اضافه کرد: ترمینال یک و دو با قدمت ۷۰ سال اکنون کهنه و فرسوده شده است. این دو ترمینال در سال ۱۳۳۷ به بهره‌برداری رسید. ترمینال ۴ و ۶ هم به نوعی سوله صنعتی است که در خورشان جمهوری اسلامی نیست و به دنبال ساخت ترمینال باشکوه هستیم.

 وی خبر داد: اکنون مقدمات کار فراهم است و می‌توانیم بدون اخذ یک ریال از دولت و اگر اجازه دهند و موانع از سوی قوه قضاییه و مجلس برطرف شود ظرف ۳ سال بدون اخذ یک ریال از دولت این ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی ساخته شود

وی افزود: تمام خلبان‌ها از وضعیت باند فرودگاه مهرآباد گلایه داشتند و فرسوده بودن باند را از عوامل مهم کاهش ایمنی پروازها اعلام می‌کردند.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مهرآباد اکنون دو باند استاندارد دارد و هم‌زمان تکمیل و توسعه فرودگاه مهرآباد مطابق نیاز مردم در دستور کار است. مردم انتظار ترمینال‌های تمیز و راحت و در خورشان دارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها توضیح داد: عملیات بهسازی باند از سال گذشته آغاز شد و اگر در تامین گازوییل و سوخت ماشین‌آلات درگیر در این پروژه به مانع نخورده بودیم، خیلی زودتر از اینها باند ۲۹ چپ فرودگاه افتتاح شده بود.

سیدی همچنین گفت: مرکز کنترل فضای کشور روزانه به ۱۵۰۰ پرواز سرویس داده می‌شود که ۹۰۰ نفر در این مرکز مشغول کار هستند. بیش از ۲۰ سال از عمر ساختمان و تجهیزات این مرکز می‌گذرد و

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیاری از افرادی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، هنگام بازگشت می‌گویند چرا ایران نتوانسته چنین ترمینال‌های مسافری بسازد.

وی افزود: فرودگاه مهرآباد سال‌ها در محرومیت قرار گرفته بود با این توجیه که فرودگاه امام خمینی (ره) قرار است ساخته شود؛ اعلام می‌کنیم که فرودگاه مهرآباد تعطیل شدنی نیست و برای همیشه باید بماند.

سیدی توضیح داد که ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار بهسازی باند بود که نهایتاً با استانداردهای روز دنیا ساخته شد.

مهرآباد تعطیل شدنی نیست