با این حال با وجود تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص ممنوعیت فروش چارتری پروازهای اربعین، عرضه بلیت از سوی سایت شرکتهای هواپیمایی محدود و بلیت چارتری از سوی شرکتهای ارائه دهنده خدمات سفر ادامه دارد.
به گفته «محمد محمدی بخش» امسال امکان ایجاد بازار سیاه از سوی شرکتهای هواپیمایی برای بلیت وجود ندارد و مشکل آنجا بود که در روز اول سایت برخی شرکتها دچار مشکلاتی شد، اما بهمرور رفع شد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفته است: زوار توجه کنند که عرضه بلیت به صورت پلکانی انجام میشود و روزهای آینده هم بلیت موجود است؛ ضمن آنکه تیم بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری از روز اول نظارتها را انجام میدهد.
گلایه مسافران و متقاضیان سفرهای کاروانی و فردی به نجف نیز از محدودیت عرضه بلیت با نرخ ۶ میلیون تومانی است.
برخی شرکتهای هواپیمایی نیز که در فهرست شرکتکنندگان در مراسم اربعین امسال و فروش با نرخ مصوب بودند، نیز در روز گذشته یا اقدام به فروش بلیت در سایت خود نکردند و یا با تاخیر از عصر روز گذشته عرضه بلیتهای ۶ میلیون تومانی به مقصد شهر نجف (عراق) را آغاز کردند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، از روز گذشته فروش اینترنتی و حضوری پروازهای اربعین در مسیر تهران- نجف و تهران- بغداد با عرضه محدود آغاز شد؛ موضوعی که صفهای طولانی در دفاتر فروش برخی ایرلاینها ایجاد کرد.
محمدی بخش شب گذشته مجدداً تاکید کرد که امسال قیمت بلیت برای مسیر رفت و برگشت پرواز اربعین ۶ میلیون تومان تعیین شده است که عرضه بلیت صرفاً از طریق شرکتهای هواپیمایی و سایت آنها انجام شود تا اگر مشکلی رخ داد شرکتها به ما پاسخگو باشند.
امروز یکشنبه ۱۳ شهریور کافی است با سرچ عنوان بلیت تهران – نجف فهرست چارتر کنندگان بلیتهای تهران- نجف که در صف فروش قرار دارند را مشاهده کنید. از جمله هواپیمایی قشم ایر و زاگرس که فقط در یک مسیر با نرخ ۵ تا ۷ میلیون تومان بلیت میفروشند.
با این حال شب گذشته رییس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که در روز اول عرضه بلیت پروازهای اربعین ۱۰ هزار بلیت فروخته شد.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی نیز مرداد امسال از ممنوع بودن فروش بلیت پروازهای اربعین توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایر اپلیکیشنها خبر داده بود و تاکید کرد که امسال در ایام اربعین فروش چارتری نداریم و فروش بلیت پروازهای اربعین صرفاً از طریق سایت شرکتهای هواپیمایی به صورت مستقیم امکانپذیر است.
[ad_2]
منبع