انتهای پیام
قطار باری از روسیه به مقصد عربستان، وارد ایران شد
منبع: https://www.isna.ir/news/1402060402592/%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز بهتازگی نیز درخصوص کریدور شمال – جنوب اعلام کرده بود: در نشست با قائم مقام راهآهن روسیه مقرر شد برای جهش ترانزیت از ایران، پنج نوع کالای راهبردی و پرحجم آنها هدفگذاری شود تا هم برنامهریزی برای ترانزیت بلندمدت کالا صورت گیرد و هم زمان تشریفات گمرکی، مجوز وزارتخانههای مختلف در ایران، تخلیه و بارگیری بندر و تخصیص کشتی کاهش یابد.

مدیرعامل راهآهن گفت: قطار ترانزیتی کانتینری شامل ۳۶ کانتینر، برای اولین بار از مبدا روسیه به مقصد عربستان از مرز ریلی اینچهبرون وارد ایران شده و به سمت بندرعباس عازم شد تا از آنجا به جده منتقل شود.
در این راستا صالحی امروز در توییتر نوشت: با پیگیری و دیپلماسی حملونقل ریلی در دولت سیزدهم، قطار ترانزیتی کانتینری شامل ۳۶ کانتینر، برای اولین بار از مبدا روسیه به مقصد عربستان از مرز ریلی اینچهبرون وارد کشور شده و پس از انجام تشریفات گمرکی به سمت بندرعباس اعزام شد تا از آنجا به جده منتقل شود.
به گزارش ایسنا، سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل شرکت راهآهن- چندی پیش درباره تاثیر دیپلماسی بر حوزه حملونقل و پررنگ شدن ترانزیت از ایران گفته بود: از زمانی که در راهآهن حضور پیدا کردیم، بنا داشتیم گفتمان ترانزیت را پررنگ کنیم و با کشورهای همسایه بیشترین دیپلماسی را در حوزه حملونقل ریلی داشته باشیم؛ به همین دلیل ما کریدور شمال به جنوب را ایجاد کرده و اکنون ۴۷۰۰ کیلومتر مسیر تمامریلی را از روسیه به هند داریم که میتوانیم بار را ترانزیت کنیم و درآمد داشته باشیم و از مهر ۱۴۰۱ این کار عملیاتی شد.