وی درباره تحولات حملونقل ریلی در یک سال اخیر گفت: حوزه ریلی در طول سالها مغفول مانده است. در حوزه لوکوموتیو ۲ هزار میلیارد تومان بدهی به ما رسید و انباشت ۳ هزار میلیارد تومان ناشی از عدم تعمیرات خطوط ریلی داشتیم.
به گفته صالحی، ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال به بخش حمل و نقل ریلی تخصیص نیافته و این بخش را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.
مدیرعامل راه آهن افزود: در سالهای گذشته بنای ریلگذاری بهگونهای بوده که در بسیاری از مناطقی که بار داریم، ریلگذاری صورت نگرفته و در بخشهایی که ریلگذاری انجام شد، بار نداریم؛ در سطح کلان برای اینکه نقشه راه داشته باشیم توسعه خطوط ریلی راهبردی در بحث مسافری را در دستور کار خود قرار دادهایم.
معاون وزیر راه اضافه کرد: در حوزه تامین ناوگان، رکورد سالهای گذشته زده شد و تولید لوکوموتیو را با سرمایهگذاری بخش خصوصی داشتهایم، به طوری که بخش خصوصی ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این زمینه سرمایهگذاری کرده است.
صالحی از افتتاح بزرگترین بندر خشک ریلی در ۷۰۰ هکتار زمین خبر داد و گفت: این مرکز دارای ۱۸ خط ریلی است و بهعنوان یک مرکز لجستیک مهم به شمار میرود؛ همچنین حوزه بهسازی و بازسازی خطوط رشد ۲۰۰ درصدی داشته و ۳ هزار میلیارد تومان برای اعتبار آن نیاز است. از طرفی ۱۱۱ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان، یزد و لرستان آماده بهرهبرداری است.