معماری آنلاین پایگاه تخصصی معماری، شهرسازی و آمایش سرزمین | road-housing

از مشخصات بناهای ساخته‌شده با این سبک می‌توان به واحدبندی شدن، دارا بودن پیش‌ساخت و زیرساخت قوی و همچنین انطباق‌پذیری اشاره کرد. در نهایت این سبک با اشکال ساده و تزئینات کم، در آسمان‌خراش‌های بلند آمریکا گرفته تا خانه‌های دارای پشت‌بام مسطح، به کار گرفته شد. علی‌رغم هم‌دوره بودن سبک اکسپرسیونیسم با Bauhaus در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰، این دو سبک با مفاهیم یکدیگر در تناقض قرار دارند. دیری نگذشت که مدرسه باهاوس به الگویی برای بسیاری از مدارس مجله خبری ساختمان در اروپا و جهان مبدل گردید. واژه باهاوس از زبان آلمانی گرفته شده و به معنای «خانه ساخت‌ و‌ ساز» می‌باشد.

محاسبه روزهای بین دو تاریخ در اکسل – راهنمای سریع و کاربردی

بانک هنگ کنگ و شانگهای۶۵ در هنگ کنگ، اثر نورمن فاستر۶۶، و عمارت ریچارد راجرز لویدز۶۷ ، در مرکز اقتصادی لندن۶۸، از آن جمله اند. این سبک، که در دهۀ ۱۹۸۰ در امریکا، انگلستان، و ژاپن ظهور کرد، کارکردگرایی جنبش مدرن را مردود می شمارد و آمیزه ای التقاطی از سبک ها و نقش مایه های غالباً کلاسیک را جانشین آن می کند. استفاده از کنایه، هجو، توهم زایی در معماری پسامدرن۶۳، با آرمان های مدرنیستی در تضاد شدید است که اساس آن بر برخورد صادقانه با مصالح و فُرم کارکردگرا مبتنی بود. ابداع قوس های تیزه دار و پشت بند۲۹های معلق، جاسپردن دیوارهای باربر ضخیم به دیوارهای خارجی سبک تر و پنجره های وسیع تر و شیشه های منقوش۳۰، و در نتیجه افزایش روشنایی فضاهای داخلی، از ویژگی های آن است. معماری گوتیک عمدتاً از قرن ۱۲ تا ۱۶م در فرانسه تکامل یافت.

  • معماری برج آزادی تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است.
  • کوشک‌ها ساختمان‌هایی برون‌گرا به‌حساب می‌آمدند که گرداگرد آن‌ها باز بود و از هر سو به بیرون باز می‌شدند.
  • در معماری نوین اندیشه‌های خلاقانه همراه با نوع کارکرد، با یکدیگر ترکیب می‌گردند که نتیجه آن طرح معماری اجرا شده‌ای هست که پیش از آن وجود نداشت.
  • معماری به وجود آمد تا نیاز ساده انسان به سرپناه و امنیت را تا سطح هنر ارتقا بخشد.
  مقاله تحلیلی: تاریخچه مهندسی سازه 808 شبکه اجتماعی مهندسان | road-housing

معماران ایرانی بر این باور بودند که مصالح باید «بوم آورد»، «ایدری» یا به‌عبارت ساده‌تر اینجایی باشد. در واقع مصالح باید محصول همان‌جایی باشد که ساختمان ساخته می‌شود. برای همین معماران ایرانی تا جای ممکن از امکانات محلی بهره‌ می‌گرفتند. خانه‌های درون‌گرا در اقلیم گرم و خشک، همچون بهشتی در دل کویر هستند. فضای درون‌گرا از هر سو رو به درون است و بخش بیرونی، آذین‌های بیشتری نسبت به اندرونی دارد. معماران حتی در ساختمان‌های برون‌گرا، مانند کوشک میان باغ‌ها نیز درون‌گرایی را حفظ ‌کردند.

سبک گوتیک

او دیوارنگاره‌ای بزرگ از مراسم سلام نوروزی فتحعلی‌شاه در تالار بارعام کاخ گلستان اجرا کرد که اکنون از بین رفته‌ است. قوام‌الدین مدتی از دربار رانده شده بود و از آنجا که دانش قابل‌توجهی در علم نجوم داشت، وقتی دوباره به خدمت احضار شد، تقویمی را که در مدت فراغت استخراج کرده ‌بود، به درباره هدیه کرد. ، بانک‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، دانشگاه‌ها و همچنین واحدها و مجموعه‌های مسکونی جدید در شهرها به وجود آمدند.

http://arianarchitects.irموسسه‌ی ترامپ انبوهی از معاملات بد و ساختمان‌های مبتذل را پشت سر خود به جا گذاشته‌است. از رها کردن تمام یک شهر و سود بردن از مرگ و فروپاشی آن گرفته تا کلک زدن به معماران و ندادن دستمزد آنها؛ در اینجا لیست کوتاهی از بدرفتاری‌های او نسبت به معماری و معماران آورده شده است. چرا که موفقیت آن‌ها در ورق‌زدن برگ‌کهنه‌ی تاریخ برای همیشه و بازکردن راهی جدید در آن است. از این رو انقلاب‌هایی مانند انقلاب فرانسه یا اکتبر روسیه با آن‌که از نظر شکل دادن به فرم مطابق با آرمان‌ها و شعارهایشان در قالب یک دولت مشخص ناموفق بودند اما اثراتشان در تاریخ برگشت‌ناپذیر بوده است. در این شیوه با جدا کردن عناصر معمول ساختمانی همچون کف، دیوار، و سقف، و شکستن فرم ها و فضاها، حسی از آشفتگی و جنبش ایجاد می شود.

  بارش برف و باران در برخی از محورهای مواصلاتی کشور

‎معماری ایرانی چیست؟