مهم ترین قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور اعلام شد

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر جنوبی و شمالی کشور طی دولت سیزدهم در بندر امام خمینی (ره)، بیان کرد: در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، ساخت و بهره‌برداری از کارخانه تولید قیر، ساخت و بهره‌برداری از انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، ساخت و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، ساخت و بهره‌برداری از پایانه مکانیزه غلات و پایانه مواد معدنی از مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر است.

مهم ترین قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور اعلام شد

بندر چابهار

وی افزود: همچنین جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فعالیت فعالان اقتصادی در بنادر کشور طی دولت سیزدهم، یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه بوده است و قراردادهای مختلفی در بنادر شمالی و جنوبی کشور منعقد و به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر جنوبی و شمالی کشور طی دولت سیزدهم را اعلام کرد.

بندر امیرآباد

به گزارش ایسنا، حسین یداللهی در خصوص اهم موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر جنوبی و شمالی کشور، اظهار کرد: ایجاد، توسعه و تجهیز بنادر بازرگانی کشور و مدیریت و بهره‌برداری از آن‌ها، سیاستگذاری و نظارت کامل در حوزه دریایی و اجرای قانون دریایی بخشی از وظایف قانونی و رسالت وجودی سازمان بنادر و دریانوردی است.

بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی ادامه داد: در بندر نوشهر نیز ساخت و بهره‌برداری از احداث کارخانه تجهیزات آزمایشگاهی و در بندر انزلی نیز ساخت و بهره‌برداری مخازن روغن خوراکی از جمله مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر نوشهر و انزلی است.

  آغاز عملیات اجرایی ۶۰ هزار واحد مسکونی برای دانشگاهیان 

بندر امام خمینی (ره)

یداللهی با اشاره به بندر امیرآباد نیز، بیان کرد: ساخت و بهره‌برداری از سیلوی غلات، ساخت و بهره‌برداری از کارخانه تولید خوراک دام و ساخت و بهره‌برداری از کارخانه تولید آرد بلغور و ذرت نیز از جمله مواردی است که در بندر امیرآباد مدنظر قرار گرفته است.

وی همچنین به اهم موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: در بندر شهید رجایی نیز، ساخت و بهره‌برداری از پایانه ترانزیتی و صادراتی، ساخت و بهره‌برداری از مخازن نفتی، ساخت و بهره‌برداری پایانه خدمات و کالای کانتینری، ساخت و بهره‌برداری از پایانه مکانیزه غلات، توسعه و راهبری بنادر جاسک و سیریک، توسعه و راهبری پایانه کانتینری ۱ و ۲ از مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

یداللهی در مورد بندر بوشهر، عنوان کرد: در بندر بوشهر اجاره اراضی و راهبری بندر دیر به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر جنوبی کشور طی دولت سیزدهم، مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی در مورد بندر چابهار نیز، اظهار کرد: ساخت و بهره‌برداری از انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، ساخت و بهره‌برداری از ترمینال چند منظوره، ساخت و بهره‌برداری از فاز ۲ سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات از جمله موضوعات مهم قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار طی دولت سیزدهم است.

بندر شهید رجایی

بنادر نوشهر و انزلی

بندر بوشهر

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1403032013084/%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF