نخستین طرح ایمن سازی تابلوهای پیام رسان جاده‌ای کشور در مشهد اجرا شد

یوسف بنی‌اسدی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان افزود: طرح ایمن سازی برای نخستین بار روی تابلو پیام متغیر جاده مشهد- ملک آباد با همکاری پیمانکاران محلی به صورت آزمایشی در حال اجراست.

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: براساس سامانه به کارگیری شده در این طرح در صورت بازشدن در اتاقکهای تجهیزات، هشدار از طریق سامانه های ارتباطی به کاربران سازمان راهداری ارسال می شود.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.



منبع

وی ادامه داد: این طرح برای حفظ امنیت فیزیکی تجهیزات الکترونیکی از مواردی مانند سرقت و همچنین امنیت ارتباطی برای جلوگیری از هک اطلاعات و نشر اطلاعات روی تابلو از طریق هک سیستم اجرا شده است.

بنی اسدی افزود: این نهاد با استفاده از ۳۲۶ سامانه نظارتی و اطلاع‌رسانی الکترونیک و کنترل از راه دور، جاده های اصلی استان خراسان رضوی را پایش می‌کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر فعالیت دهها دستگاه تردد شمار، دوربین نظارتی، سامانه ثبت تخلف سرعت و سامانه W.I.M (سامانه توزین ناوگان در حال حرکت)، ۱۲ تابلو پیام متغیر برای اعلان وضعیت جاده و سه سامانه اعلام سرعت لحظه‌ای خودرو و یک سامانه الکترونیک اعلام سرعت مجاز در استان فعال است.

  موافقت سازمان برنامه و بودجه با صدور تضمین‌ پروژه راه‌آهن بیرجند