وی با توضیح اینکه این تصمیم به دلیل اختلال اینترنتی و مشکلی که در زیرساخت فروش طی چند روز گذشته به وجود آمد، گرفته شد، توضیح داد: کاهش سرعت اینترنت و اختلالات اینترنتی در چند روز گذشته بسیاری از زائران را در خرید بلیت با مشکل مواجه کرد. بسیاری از زائران با ثبت نام اینترنتی پرداخت را انجام دادند اما به دلیل عدم صدور پرینت موفق به دریافت بلیت نشدند. در این شرایط شرکت هواپیمایی موظف است بدون جریمه این مبلغ را به طور کامل پرداخت میکند.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی مرداد امسال از ممنوع بودن فروش بلیت پروازهای اربعین توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایر اپلیکیشنها خبر داده بود و تاکید کرد که امسال در ایام اربعین فروش چارتری نداریم و فروش بلیت پروازهای اربعین صرفاً از طریق سایت شرکتهای هواپیمایی به صورت مستقیم امکانپذیر است.