وزیر کار: نرخ فقر در کشور ۶.۵ میلیون نفر کاهش داشته است

وزیر کار: نرخ فقر در کشور ۶.۵ میلیون نفر کاهش داشته است

«سید صولت مرتضوی» شامگاه چهارشنبه در مراسم هفتم شهادت رئیس جمهور فقید کشورمان آیت الله رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد که در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد، ضمن تسلیت مصیبت وارده به مقام معظم رهبری و مردم شریف کشورمان، گفت: به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی از مردم کشورمان و مردم انقلابی یزد بابت حضور پرشور در مراسم تشیع پیکر این شهدا و مراسم‌های بزرگداشتی که در سراسر کشور برگزار شده و در حال برگزاری است، تشکر می‌کنم.

وی یادآور شد: بالغ بر ۶۰ هیات به نمایندگی از کشورهای مختلف در یک بازه زمانی ۴۸ ساعت بر پیکر مطهر شهدای عزیز ما ادای احترام کردند و بالغ بر ۲۰۰ شخصیت برجسته جهان در این باره پیام تسلیت صادر کردند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1403030906599/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D9%81%D9%82%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%DB%B6-%DB%B5-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%86%D9%81%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی با بیان این که آیت الله رئیسی در حوزه دیپلماسی خارجی شمشیر تیز دشمنان را کند و تمام گزینه های روی میز دشمن را به زیر میز فرستاد، گفت: در سیاست خارجی نه تنها جمهوری اسلامی منزوی نشد بلکه با شهادت رئیس جمهورمان، در سراسر جهان برایش مراسم برگزار شد و در برخی کشورها سیل جمعیت به راه افتاد.

مرتضوی بهترین توصیف در مورد شهید آیت الله رئیسی را از کلام مقام معظم رهبری در دیدار با امیر و نخست وزیر قطر که برای عرض تسلیت به ایران آمده بودند، دانست و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ شخصیتی جامع الاطراف را از دست دادیم، گرچه غم سنگین است ولی امورات کشور با قدرت و قوت بیش از پیش تداوم خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال پیاپی گذشته تولید گندم در کشورمان از مرز ۱۴ میلیون تن گذشته که ۱۱ میلیون تن آن را دولت، خرید تضمینی می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم برخورداری از علم و عدالت و امیر محض بودن برای قضاوت کردن تاکید کرد و گفت: آیت الله رئیسی یک قاضی عادل و عاقل بودند.

وی در رابطه با جامع الاطراف بودن آیت الله رئیسی گفت: اگر بخواهیم به شخصیت علمی و صلاحیت‌های فردی سید الشهدای خدمت بپردازیم باید به تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی رجوع کنیم؛ آنگاه که آیت الله رئیسی به عنوان یک جوان مومن و انقلابی در کسوت قضاوت برآمدند و از شخصیت‌هایی بودند که بیشترین احکام قضایی را از امام راحل(ره)  در ماموریت‌های شدید و سنگین رسیدگی به حقوق عامه، احقاق حقوق مردم و تظلم خواهی از حقوق تضییع شده برخی افراد دریافت کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که امروز بالغ بر ۹۵ درصد کشورهای جهان رای به محکومیت رژیم صهیونیستی می‌دهند، اظهار کرد: امروز ایران را به عنوان الگوی جهان معرفی می‌کنند و هر کارشناس سیاسی که بخواهد نبرد طوفان الاقصی را تحلیل کند، برنده این نبرد را حماس قهرمان با پشتیبانی نرم جمهوری اسلامی می‌داند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلفات بالای روزانه بحران کرونا، گفت: در حالی موضوع تحریم‌ها مطرح بود ولی سومین هفته ریاست جمهوری ایشان، واکسن وارد کشور شد و بعد دانش بینانها را در این حوزه فعال کردند به طوری که در بازه زمانی کوتاه مدت به خودکفایی ساخت واکسن کرونا در کشور رسیدیم.

  ارسال پیامک خانه خالی به ۴ میلیون نفر

وی گفت: آیت الله رئیسی با دیپلماسی قدرتمند خود توانستند صادرات نفت را تا امروز به بالغ بر ۱.۷ میلییون بشکه رسانده و ضمن کنترل پایه پولی و مهار تورم، انظباط مالی را در کشور حکمفرما کند.

وی به سفرهای خود به همراه آیت الله رئیسی به برخی کشورهای آفریقایی در سال گذشته، گفت: ۲۰ ساعت از این سفرها در پرواز سپری شد ولی ایشان از لحظه به لحظه این پروازها نیز بهره می‌گرفتند و با کارشناسان مختلف جلساتی را در حین پرواز برای رفع مشکلات کشور داشتند.

وی به ویژگی مدیریت توانمند آیت الله رئیسی نیز اشاره و بیان کرد: در سفرهای استانی تمام مشکلات استان‌ها را احصاء و با راه حل مطرح می‎‌کردند و به شدت پیگیر رفع آن‌ها بودند.

 وی به ورود کشورمان طی این سالها در قراردادهای بزرگ بین‌المللی از جمله گروه شانگهای اشاره و عنوان کرد: زمانی با سخنان وزیر خارجه آمریکا، اقتصاد کشورمان دچار نوسان می‌شد ولی امروز دیپلماسی کشورمان به دیپلماسی عزت و اقتدار تبدیل شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان در پایان آیت الله رئیسی را تابع محض مقام معظم رهبری خواند و گفت: رئیس جمهور شهید موکداً تاکید بر پرهیز از اختلاف در جامعه و فراهم نیاوردن بستر ناراحتی مقام معظم رهبری داشتند.

ایسنا/یزد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهید آیت الله رئیسی را شخصیتی جامع الاطراف خواند و با اشاره به خدمات وی به کشورمان، گفت: بنا بر گزارش صندوق بین‌المللی و بانک جهانی نرخ فقر در کشورمان طی این مدت ۶.۵ میلیون نفر کاهش داشته است.

  ترافیک جاده کرج - چالوس

وی در ادامه راجع به شخصیت آیت الله رئیسی گفت: باید در این رابطه سال‌ها سخن گفت، سال‌ها تحقیق کرد و نوشت و سرائید تا حق مطلب را ادا کنیم.

مرتضوی با اشاره به گزارش صندوق بین‌المللی و بانک جهانی که از کاهش ۶.۵ میلیون نفر نرخ فقر در کشورمان خبر می‌دهد، گفت: در این مدت رشد اقتصادی کشور از نزدیک به صفر و ارقام منفی یک دهه قبل، در بازه‌ای سه سال به کانال بالای ۷ درصد رسیده است.

وی تعبد، فنای فی الله شدن و خدا و مردم را دیدن و خود را ندیدن را از دیگر ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی خواند و ضمن اشاره به سال‌ها آشنایی خود با آیت الله رئیسی، سلوک فردی ایشان را همه آموز، وقت شناسی‌اش را مدیر پرور و ذی طلبگی وی الگویی حسنه خواند.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکید آیت الله رئیسی بر تکمیل طرح‌های نیم تمام گذشته، متذکر شد: آیت الله رئیسی شخصیتی کم نظیر بود، عاشق مردم و خدمت به مردم بود.

وی با اشاره به بیان مشکل صادرات نفت به دلیل تحریم‎ها در دولت قبل، گفت: در بازه زمانی کمتر از شش ماه صادرات نفت کشور از مرز یک میلیون بشکه گذشت و تورم کمرشکن در کشور مهار شد.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش به اشک‌های شبانه آیت الله رئیسی اشاره و عنوان کرد: آیت اله رئیسی، شخصیتی متعبد و اهل راز و نیاز بود و در هیچ سفری از مستحبات نیز نگذشتند.