پایان خط راه‌آهن شلمچه – بصره تا اسفند ۱۴۰۳

به گفته وی با توجه به اینکه در هفته گذشته این موضوع در هیات دولت عراق مصوب شد و حضور قریب الوقوع مقامات عراقی، نسبت به تحویل زمین این پروژه در نقطه صفر مرزی امید داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه می‌توانیم ایستگاه مسافری شلمچه را نیز توسعه داده و خطوط را اضافه کنیم، گفت: ولی آن چیزی که خود خط اصلی است کار انجام شده و در حال مسافرگیری است.

به گزارش ایسنا، سید میعاد صالحی – مدیرعامل راه‌آهن – درباره آخرین وضعیت ساخت راه‌آهن شلمچه – بصره توضیح داد:  در خاک ایران ریل گذاری انجام شده، حتی بخشی از ریل را وارد خاک عراق کرده‌ایم و یک سکوی مسافری هم ساخته شده است، بنابراین ما در موضوع ایران در بحث ریلی کارها را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402061006786/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D8%B4%D9%84%D9%85%DA%86%D9%87-%D8%A8%D8%B5%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%AF-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B3مدیرعامل راه آهن درباره آخرین وضعیت ساخت راه‌آهن شلمچه – بصره گفت: پیش‌بینی ما برای پایان این خط آهن بین ۱۸ ماه تا دو سال است.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: با توجه به بحث پل که به موازات آن انجام خواهد شد؛ پیش‌بینی ما برای پایان این خط آهن بین ۱۸ ماه تا دو سال است، البته از زمانی که طرف عراقی زمین را به ما تحویل دهد.

پایان خط راه‌آهن شلمچه - بصره تا اسفند ۱۴۰۳

صالحی در یکی از بخش‌های خبری تلویزیون عنوان کرد: طبق تفاهمی که امضا شده برای کل پروژه به استثنای پل، ۱۸  ماه در نظر گرفته شده که حدود ۶ ماه بحث مین روبی و باقی زمان نیز برای روسازی و زیرسازی این ۳۲ کلیومتر خواهد بود.

  روند مطلوب ساخت حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در کرمانشاه