وی با بیان اینکه استفاده از خطوط ریلی در مسافتهای بیش از ۳۵۰ کیلومتر مقرون به صرفه بوده و اقتصادی است اضافه کرد: افزایش سرعت قطارها در این مسیر و کاهش زمان سفر موجب خواهد شد تا بسیاری از بازرگانان برای حمل کالاهای خود از قطار استفاده کنند که در مجموع موجب کاهش ترافیک جاده ای نیز خواهد شد.
وی با بیان اینکه سرعت کنونی قطار در این مسیر ۶۰ کیلومتر است اظهار کرد: با تکمیل طرح آماده سازی مسیر ریلی کرمانشاه – تهران زمان طی این مسیر به ۶ تا هفت ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، کندی سرعت قطارها در کرمانشاه، راهآهن تازه تاسیس این استان را از رونق انداخته و بخش باربری آن نیز در حال حاضر طرفداران چندانی ندارد ، همین امر موجب شده تا بیشتر مسافران و صنعتگران برای سفر و جابجایی بار ترجیح می دهند دیگر وسایل نقلیه از جمله هواپیما و خودرو را انتخاب کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ادامه داد: از مجموع ۲۶۳ کیلومتر مسیر ریلی این خط تاکنون ۴۰ کیلومتر در حد فاصل کرمانشاه به بیستون به پایان رسیده و ۲۲۳ کیلومتر مابقی نیز پیش بینی می شود تا آخر امسال به اتمام برسد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هم اکنون دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.