آغاز مطالعات سه هزار میلیارد تومان پروژه بندری / اخذ موافقت اجرای اسکله نفتی در بوشهر

شکیبی نسب افزود: زمان اجرای بسیاری از این طرح‌ها در فرآیند معمول و طبیعی سال ۱۴۰۶ یا ۱۴۰۷ بوده است که با توجه به نیاز مبرم استان بوشهر بویژه در زمینه اشتغال‌زایی، تلاش می‌شود با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی این روند  زودتر رقم بخورد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از جمله این پروژه‌ها که مطالعات آنها آغاز شده است می توان به احداث دایک و موج شکن و لایروبی در بنادر دیلم، گناوه و ریگ اشاره کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: یکی از پروژه‌های شاخص استان بوشهر برای اجرا در سال آینده ساخت اسکله نفتی توسط سازمان بنادر و دریانوردی است که به این منظور با یکی از شرکت‌های مطرح در این حوزه رایزنی و موافقت اولیه آنها گرفته شده است.

وی عنوان کرد: رونق تجارت منطقه ای، تقویت معیشت ساحل نشینان و توسعه صادرات به کشورهای مقصد صادرات و بویژه حوزه خلیج فارس از اولویت های مهم پروژه های بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

شکیبی نسب اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط با پروژه‌های بندری استان بوشهر نیز با نگاه حمایت از سرمایه گذاران به عنوان اولویت مورد تاکید استاندار بوشهر، تسهیل‌گری کنند چرا که این طرح‌ها منجر به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان بوشهر می‌شود.



منبع

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز سه‌شنبه به نقل از محمد شکیبی نسب اعلام کرد: مطالعات این پروژه ها امسال انجام و با طی فرآیند قانونی، در سال ۱۴۰۲ عملیاتی اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

  تمرکز بر اشتغال فارغ‌التحصیلان، برنامه وزارت کار در سال ۱۴۰۳

وی افزود: اولویت راهبردی در اجرای این پروژه‌ها اشتغال‌زایی و رونق بنادر استان بوشهر است و تلاش می‌شود با ورود سرمایه گذاران توانمند بخش خصوصی زمینه برای اجرای هر چه سریع تر این طرح‌ها فراهم شود.