اجرای راه آهن کرمانشاه- خسروی با اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان شتاب گرفت

آهکی تاکید کرد: راه‌آهن کرمانشاه – خسروی علاوه بر برخورداری از کارکرد مسافری، می تواند نقش مهمی در حمل بار داشته و چهره اقتصاد استان را دگرگون کند.

عملیات احداث راه آهن کرمانشاه-خسروی با اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار شتاب گرفت

 راه اندازی راه آهن کرمانشاه به خسروی علاوه بر کمک به روند صادرات کالا تردد زائران اربعین حسینی را نیز تسهیل خواهد کرد.

آهکی تاکید کرد: در همین راستا مراحل آماده‌سازی و ترمیم مسیر ریلی کرمانشاه به تهران نیز به منظور کاهش مدت زمان سیر قطار در این مسیر در دست اجراست که با اتمام آن سرعت قطارهایی که در این مسیر تردد خواهند کرد از ۶۰ کیلومتر فعلی به ۱۰۰ کیلومتر افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: با تکمیل طرح آماده سازی مسیر ریلی کرمانشاه – تهران زمان طی این مسیر به ۶ تا هفت ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه خطوط ریلی کشور را به عراق و سپس بندر «لاذقیه» در سوریه و اروپا متصل کرده و یک طرح بسیار مهم مبادلاتی محسوب می‌شود افزود: با توجه به موقعیت ممتاز تجاری مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین، تلاش می شود این خط ریلی با اولویت تجاری و بازرگانی در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی با بیان اینکه با اتمام این خط، راه آهن کرمانشاه از طریق اسلام آباد غرب به مرز خسروی اتصال پیدا خواهد کرد، یادآور شد: خوشبختانه در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه در سال جاری اعتبار خوبی برای تکمیل این طرح اختصاص پیدا کرد که می تواند عملیات اجرایی آن را شتاب ببخشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هم اکنون دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.   

  آخرین وضعیت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در شوشتر



منبع

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، هم اکنون قطارهای کرمانشاه به مقصد تهران و مشهد یک روز در میان حرکت می کنند که به طور متوسط در هفته هزار و ۵۰۰ نفر مسافر را جابجا می کنند که چنانچه این خط تکمیل شود تعداد مسافران افزایش پیدا خواهد کرد؛ راه آهن کرمانشاه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ با حضور رییس جمهور وقت افتتاح شد.

«مهرداد آهکی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان افزود: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری، قرار بود در طول دو سال اجرا شود ولی در مجموع اکنون از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار کرد: مسیر ریلی کرمانشاه به مرز خسروی ۲۶۰ کیلومتر طول دارد که عمده عملیات اجرا شده در این خط به طول ۱۰۰ کیلومتر در مسیر کرمانشاه به اسلام آبادغرب است که زیرسازی آن از ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.