احیای همکاری‌ها و تعاملات تجاری با کشور قطر دنبال می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همه باید بدانند در آب‌های جمهوری اسلامی ایران نمی توانند آلودگی دریایی ایجاد کنند و هر نوع آلودگی دریایی با استفاده از پهبادها و سیستم‌های پایش دریایی موجود در کشور، شناسایی و با مقصران آن برخورد می‌شود.



منبع

صفایی به مشکلات موجود در بنادر جنوبی استان بوشهر اشاره و بیان کرد: مطالعات در این زمینه در مراحل پایانی است و  انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، عملیات اجرایی پروژه های آن آغاز شود.

صفایی اعلام کرد: گروه تحقیقی در معاونت دریایی سازمان بنادر و دریایی تشکیل شده و در حال رصد آلودگی نفتی روزهای گذشته در ساحل کنگان است و قطعا مقصران احتمالی شناسایی و با آنها برخورد می‌شود.

وی در ارتباط با پروژه‌های بندر صادراتی دیر گفت: برای بندر دیر به عنوان یکی از قطب‌های صادراتی کشور به قطر، برنامه های مختلفی از سوی سازمان بنادر طراحی شده که در حال پیشبرد است و بزودی بهره برداری می‌شود تا هر چه سریع تر از ظرفیت‌های همکاری ایران و قطر به بهترین شکل، استفاده شود.

وی افزود: اسکله شناور و ثابت طراحی شده برای کشتی‌های بزرگ کروز در مدت کوتاه به پیشرفت خوبب رسیده و پیش بینی می‌شود در چند ماه آینده شاهد بهره برداری آنها باشیم.

صفایی اضافه کرد:مذاکرات خوبی در این زمینه صورت گرفته و طرف قطری عملکرد و همکاری خوب داشته است و امیدواریم با تکمیل زمینه لازم، مردم بتوانند با انجام سفرهای دریایی علاوه بر لذت بردن از سفر صورت گرفته، مسابقات جام جهانی را به بهترین شکل ممکن تماشا کنند.

  نشانه‌های بهبود فضای کسب و کار
معاون وزیر راه ادامه داد: نگاه وزارتخانهه به استان بوشهر در حوزه دریایی نگاهی بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای و با تلاش های این وزارتخانه در همراهی با استانداری بوشهر و دیگر دستگاه‌های مرتبط روی اتصال بوشهر به کشورهای همسایه از مسیر دریا، معطوف هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر جنوبی استان بوشهر فعالیت هایی آغاز شده که به صورت جدی تر ادامه خواهد یافت و امیدواریم با تلاش دستگاه‌های مرتبط، بر اساس سیاست های اقتصاد دریامحور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، بتوانیم نمودهای برنامه های طراحی شده و اقدامات صورت گرفته را هرچه سریع تر در استان بوشهر شاهد باشیم.

وی یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی عضو کنوانسیون OPRC  به عنوان کنوانسیون بین المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی است و به همین منظور برنامه‌های متناسب در سطح محلی، منطقه‌ای و بین المللی طراحی شده است.

وی با اشاره به آلودگی نفتی اخیر در کنگان، گفت: سازمان و دریانوردی با تجهیزات مقابله با آلودگی در حوزه دریایی که در اختیار دارد، آماده است تا برای مقابله با هر نوع آلودگی در خلیج فارس و دریای عمان اقدام کند.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر،روز یکشنبه  به نقل از علی اکبر صفایی در بندر بوشهر بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته امروز بازسازی ترمینال مسافری دریایی بندر بوشهر آغاز شد و در حالی که این پروژه دست کم ۱۲ ماه زمان نیاز دارد، تلاش می‌کنیم تا  در ۲ تا سه ماه آینده بخش عمده این پروژه را نهایی کنیم.

  ترافیک سنگین در جاده کرج-چالوس