ادعای شرکت هواپیمایی پاکستان غیرواقعی بود/ نوار مکالمات، اشتباه خلبان پاکستانی را اثبات کرد

«محمد محمدی بخش» امروز در جمع خبرنگاران گفت: ما نوار مکالمات خلبان با مرکز کنترل فضای کشور را پیاده سازی کردیم، خلبان برداشت اشتباهی از درخواست کنترلر داشتند و اقدام به کاهش ارتفاع به صورت خودسر کرده بود. ما در این خصوص اقدام قانونی در مجامع بین المللی خواهیم کرد.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، مسئولان هواپیمایی پاکستان هفته گذشته مدعی شدند دو فروند هواپیمای مسافربری این کشور در آسمان ایران در آستانه برخورد با یکدیگر قرار داشتند. پاکستان، علت این حادثه را «خطای انسانی» مسئولان کنترل هوایی ایران اعلام کرده بود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به مجله خبری راه و ساختمان در خصوص چرایی ترکیدگی لاستیک هواپیماها، گفت: مشکلات نقص فنی هواپیما رکورد می‌شود و بعد توسط سازمان هواپیمایی کشوری بررسی می‌شود و اکنون هم درحال بارگذاری و اطلاع رسانی موضوع تکرار نقص فنی هواپیماها هستیم.

محمدی بخش از بررسی حوادث اخیر ترکیدگی لاستیک هواپیماها توسط تیم فنی سازمان هواپیمایی خبر داد و گفت:  با توجه به افزایش حجم پروازها نسبت به دو سال گذشته و فرا رسیدن فصل گرم سال موضوع به صورت  ویژه بررسی شد و امروز گزارش نهایی اعلام می‌شود.

وی گفت: این موضوع (ترکیدگی لاستیک هواپیماها) توسط معاونین فنی و عملیات فرودگاهی و دستگاه‌های مختلف در حوزه ایمنی در شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری بررسی شده است و با توجه به افزایش حجم پروازها نسبت به دو سال گذشته و فرا رسیدن فصل گرم سال موضوع به صورت ویژه بررسی شد و امروز گزارش نهایی اعلام می‌شود.

  ارسال مرحله‌ای اطلاعات خانه‌های خالی محاسبه مالیات را غیرممکن می‌کند

محمدی بخش درباره تخلفات چارترکنندگان نیز گفت: پروازهای چارتری را مدیریت کرده‌ایم و قصد ما حذف کامل پروازهای چارتری نیست بلکه مسیرها و شرکت‌های هواپیمایی که مجاز به فروش پروازهای چارتر هستند مشخص و به ایرلاین‌های مربوطه ابلاغ شده است.

معاون وزیر راه در خصوص ورود ناوگان جدید به کشور نیز گفت: مستمرا هواپیما و هلی کوپتر وارد ناوگان می‌شود، همچنین هواپیماهای زمین گیر را سرخط می‌آوریم. خرید هواپیمای نو را در دستور کار داریم و همه این اقدامات به موازات هم انجام می‌شود.



منبع

وی خبر داد: سطوح پروازی دارای اشکال بررسی شد و درحال ترمیم برخی باندهای پروازی هستیم و دستورات لازم برای اصلاح آن داده خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بنا نداریم برای پروازهای اربعین بلیت چارتری داشته باشیم و شرکت‌های هواپیمایی مستقیماً بلیت‌های اربعین را به فروش برسانند.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، معاون وزیر راه در خصوص ادعای شرکت هواپیمایی پاکستان مبنی بر وقوع رویداد همجواری دو هواپیمای پاکستانی در آسمان ایران گفت: اظهار نظر سخنگوی ایرلاین پاکستانی غیرکارشناسی و غیرحرفه ای بود و باید سازمان هواپیمایی کشوری که این رویداد در آن اتفاق افتاده آن را اعلام می‌کرد که در ایران رخ داده و ما باید آن را اعلام می‌کردیم ولی گزارش سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستان غیرواقعی بود.