استاندار: سمنان در جذب اعتبارات تسهیلات مسکن روستایی رتبه برتر کشور را دارد

سید محمدرضا هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با مجله خبری راه و ساختمان ابراز داشت: استان سمنان طی یکسال گذشته از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم توانسته ۷۸ درصد اعتبارات مربوط به تسهیلات مسکن روستایی را جذب و رتبه اول کشور را در بین استان‌ها از آن خود کند.
وی ادامه داد: میانگین جذب اعتبارات تسهیلات مسکن روستایی در کشور ۴۷ درصد است و استان سمنان با اختلاف خیلی زیادی در جذب اعتبارات در رتبه اول قرار دارد که آمار نشاندهنده اهتمام ویژه مسوولان استان سمنان در آبادانی روستاها است.
استاندار سمنان تصریح کرد: بنا بر ابلاغ به بانک‌ها از سال گذشته تاکنون به یکهزار و ۹۳ متقاضی در استان تسهیلات بانکی به منظور ساخت و بهسازی واحدهای مسکونی پرداخت شد.
وی با بیان اینکه به هر متقاضی تسهیلات بانکی یک میلیارد ریالی پرداخت شد، اظهار داشت: تاکنون ۱۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی کم‌بهره با نرخ سود پنج درصد، سه سال دوران تنفس و تقسیط ۱۷ ساله به امر ساخت و بهسازی مسکن روستایی استان سمنان تعلق گرفت.
استاندار سمنان گفت: اعتبارات روستایی استان در راستای توجه ویژه به روستاها در یک سال گذشته، ۶۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵جمعیت استان حدود ۷۰۳ هزار نفر بود که ۱۴۱ هزار نفر آن جمعیت روستایی است.



منبع

  پیش‌بینی تغییرات جوی جاده‌های کشور در روز یکشنبه ۶ اسفندماه