استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود

وی با تاکید بر اینکه در خصوص ساخت مدرسه و مسجد نباید غفلت شود تصریح کرد: با توجه به اینکه افزایش جمعیت را در آینده نزدیک در شهرک‌های مسکونی جدید شاهد خواهیم بود باید ساخت مدرسه و مسجد در اولویت قرار گیرد.

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: عقب افتادگی در حوزه مسکن داریم که امسال بایستی به هر نحوی جبرانش کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: بانک‌ها بایستی تا پایان ماه مبارک رمضان نسبت به تامین مالی پیمانکاران آماده کار اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1403010703036/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%DB%8C-%D8%B9%D9%82%D8%A8-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B3-%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86

وی با بیان اینکه شهر امیرکبیر نگین توسعه شهرسازی استان مرکزی است اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان، پیش‌بینی و چاره اندیشی پیرامون تامین آب شهر جدید امیرکبیر داشته باشد.

فرزاد مخلص الائمه، ۷ فروردین در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: تعهد ۶۱ هزار واحد مسکونی دولت قابل تحقق است و تاکنون بیش از ۵۵ هزار واحد را تامین زمین کردیم که می‌توانند وارد فاز پروانه و ساخت شوند. 

وی افزود: مجموع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن استان مرکزی ۳۴۰۴ مورد است.

استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود

استاندار مرکزی با اشاره به آماده تحویل بودن بخشی از واحدها گفت: بایستی تمام دستگاه‌های مسئول، پروژه‌های مسکن استان را در اولویت قرار داده و سرعت دهند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه متقاضیان پروژه مسکن شهید سلیمانی در حال انتخاب واحد هستند گفت: ما نسبت به دهک‌های پایین در این پروژه تمهید دیگری را اندیشیدیم تا بتوانند وجه خود را تکمیل کنند. به زودی ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد آماده تحویل خواهند بود و طبق جدول زمان بندی، واحدهای شهرک تحویل خواهند شد.

  چرا تغییر شیوه محاسبه کمیسیون املاک ضروری است؟

علی عسگری، مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی نیز اظهار کرد: از محل اعتبارات تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، ۸ هزار سهمیه به بانک‌ها اختصاص یافته که ۴۰۲۳ مورد به بانک‌ها معرفی شدند و ۱۲۷۰ مورد معادل ۱۶ درصد سهمیه ابلاغی، قرارداد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی منعقد شده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: گره پروژه تعاونی مسکن یاس بازنشستگان فراجا در اسرع وقت باز شود و تسهیلات بانکی و مساعدت‌های لازم برای این پروژه انجام شود و در اولویت‌های رسیدگی باشد.

سعید میرزایی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی نیز اظهار کرد: ۸ هزار قطعه زمین ۲۰۰ متری در شهر جدید امیرکبیر تحویل متقاضیان خواهیم داد.

مخلص الائمه افزود: دفتر فنی استانداری در کنار اداره‌کل نوسازی مدارس قرار گیرد و در حوزه مدرسه سازی، سازماندهی کاملی در سطح استان صورت گیرد. در پروژه ۸۱۰۰ واحدی، اداره‌کل اوقاف متولی ساخت یک باب مدرسه و یک باب مسجد شده و در پروژه مسکن شهید سلیمانی، مسجد در شرف ساخت است.