اشتغال خالص ایجادی کشور در سالجاری  ۹۰۷ هزار نفر بوده است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید ریاست جمهور در خصوص اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین، یادآور شد: دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه یافته دارد.

محمود کریمی بیرانوند ۲۲ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دغدغه دارد در استان‌های کمتر توسعه یافته، اقدامات خاص انجام شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که آخرین نرخ بیکاری اعلام شده در کشور مربوط به تابستان ۱۴۰۲ است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران به ۷.۹ درصد رسیده و کمترین مقدار در سه دهه اخیر بوده است، بیان کرد: این در حالیست که نرخ مشارکت اقتصادی نیز شش دهم درصد افزایش یافته و نشان می‌دهد کاهش نرخ بیکاری کشور، حاصل تکاپو و نشاط بازار کار است.

وی با بیان اینکه براین اساس وزیر دستور بررسی و پیگیری دغدغه‌های استان را صادر کرده که با همه دستگاه‌های ذیل وزارت، جلسات خوبی برگزار کنیم و همه پای کار باشند تا بسته پیشنهادی را به وزارت ارائه دهیم، افزود: هدف‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سامانه رصد برای اشتغال امسال یک میلیون و ۸۸ نفر بود که تاکنون ۸۵ درصد آن ( ۹۲۰ هزار نفر) تحقق یافته و سهم لرستان از این تعداد ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر بود و تاکنون ۲۱ هزار و ۳۳۶ نفر عملیاتی شده است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402092216705/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84-%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DB%B9%DB%B0%DB%B7-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

کریمی تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین نرخ بیکاری لرستان از کشور بیشتر است، تلاش می‌شود خدمات ویژه ای در این راستا صورت گیرد.

ایسنا/لرستان معاون وزیر کار با بیان اینکه براساس مرکز آمار ایران، اشتغال خالص ایجادی کشور در سالجاری  ۹۰۷ هزار نفر بوده است، گفت: نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی ۱.۲ درصد، زنان ۱.۸ درصد و اشتغال ناقص یک درصد کاهش یافته و بیکاری روستایی نیز به پنج درصد رسیده است.

  احداث مسکن ویژه خبرنگاران کردستان با دستور استاندار تصویب شد

اشتغال خالص ایجادی کشور در سالجاری  ۹۰۷ هزار نفر بوده است

کریمی بیرانوند با بیان اینکه براساس مرکز آمار ایران  اشتغال خالص ایجادی کشور (ورود و خروج بازار کار) در سالجاری  ۹۰۷ هزار نفر  اعلام شده است، اضافه کرد: نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی ۱.۲ درصد، زنان ۱.۸ درصد و اشتغال ناقص یک درصد کاهش یافته و بیکاری روستایی نیز به پنج درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نرخ بیکاری ۲۱ استان در کشور روند کاهشی داشته است، افزود: این نرخ در ۲۵ استان تک رقمی، در ۱۹ استان کمتر از هفت درصد، در دو استان کانال پنج و در ۱۰ استان شش درصد گزارش شده است.