اصول طراحی پلان ساختمان اداری تهران دیزاین سنتر | road-housing

شرکت های طراحی داخلی اداری می توانند برای ایجاد نشاط در فضای داخلی، از رنگ های ملایم و پر انرژی و الهام دهنده ها استفاده کنند. پارتیشن بندی ساختمان اداری نیز تنها محدود به یک نوع پارتیشن نبوده و می توان این پارتیشن را در انواع پارتیشن های شیشه ای، چوبی، ام دی اف و..تهیه نمود. هم می توان تنها یک نوع پارتیشن را در محیط نصب نمود و هم می توان از نصب انواع متریال های پارتیشن در محیط اداری بهره برد. افراد می توانند جهت پارتیشن بندی ساختمان اداری خود، پارتیشن ها را در هر طرح مورد نظر خود تهیه نموده و آن را در محل کار نیز نصب کنند فرضا بر روی پارتیشن لوگوی اختصاصی ساختمان اداری خود را درج کنند و..

اشتباهات رایج در تعمیرات فضاهای اداری

استفاده از المان‌های مذهبی و فرهنگی در نمای اداری که متفاوت با مذهب و به طور کلی فرهنگ ساکنان و کارکنان ساختمان است، می‌تواند احساس ناخوشایندی در آن‌ها به وجود بیاورد. در مقابل، استفاده از عناصر هویت‌بخش ملی یا توجه به ویژگی‌های فرهنگی هماهنگ با فرهنگ کارمندان یک سازمان، ساختمان را محلی شاخص و به یاد ماندنی کرده و حسی مطلوب در میان کارمندان ایجاد می‌کند. طراحی نما با آجر، نمایانگر سازمانی ساده و قدیمی است، نمای کلاسیک، بیانگر شرکتی پرقدرت و سنتی و نمای اداری مدرن، نشان‌دهنده سازمانی با محیطی مدرن و پویا است. نما بخشی از هویت ساختمان است و در صورت هماهنگی با کارکرد و رویکرد سازمان، هویت سازمان نیز توسط آن بیان می‌شود. در طراحی ساختمان های(فضاهای) اداری بایستی دارای انعطاف پذیری، راحتی نگهداری، دسترسی مناسب و یک موقعیت اکولوژیکی اقلیمی مناسب باشند و از طرف دیگر یک محیط آرام، لذت بخش و مفید را برای استفاده کنندگان فراهم سازند. امروزه ساختمان های اداری بیشتر دارای نماهای شیشه ای مشابه هستند اما تقسیم بندی و کیفیت فضاهای داخلی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.

  وزارت تعاون ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور را تعهد کرد

توضیحات پروژه

معماری این ساختمان که برای گروه ساخت شیشه کاوه و با در نظر گرفتن فضایی با گنجایش 4000 کارمند طراحی شده است با هدف شکل گیری حجمی با فضای بیشتر و کاربردی تر و دسترسی آسان به حمل و نقل انجام پذیرفته است. سایت اصلی پروژه تیم طراحی را ناچار به ایجاد پلانی خطی، باریک و مستطیلی کرد به شکلی که تاکید و تمرکز مجله خبری ساختمان اصلی بر روی ایجاد فضایی غیر یکنواخت قرار گرفت. طراحی دفتر اداری TZ در منطقه ای تازه تاسیس شده در محله “تانگژو” شهر پکن قرار گرفته است. امروزه کارخانه های قدیمی و متروکه در پکن، چیزی حدود 40 هزار متر مربع را اشغال کرده اند. لذا این پروژه اولین گام تبدیل محیط صنعتی به محیط اداری و تجاری می باشد.

طراحی ساختمان اداری، دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه در تهران

سایت پروژه، محدودیت بزرگی برای طراحی محسوب می‌شد و پلان خطی را به آن تحمیل می‌کرد. با این وجود، تلاش‌های بخصوصی برای خلق فضاهای غیرخطی و غیرتکراری در آن صورت گرفت که الزاما از الگوی خطی مورد انتظار پیروی نمی‌کردند. مطلبساختمان اداری آصف با نمای هندسی برای کنترل نورشما را با جزییات بیشتری از این ساختمان آشنا می کند.

  • بنابراین برای دستیابی به اهداف معماری پایدار می بایست از آنها بهره برد.
  • بنابراین بهتر است با تعیین دقیق و موردی کارهای مورد نیاز برای بازسازی ساختمان اداری، برنامه‌ریزی مشخصی برای بازسازی داشته باشین.
  • ساختمان های سالم که با مصالح طبیعی کار می کنند و از اقلیم طبیعی در ساختمان بهره می برند.
  • در نهایت بررسی بودجه مدنظر کارفرما می‌تواند تاثیر زیادی بر طراحی داخلی ساختمان اداری دارد و در حقیقت مهم ترین بخش در طراحی و شروع پروژه می باشد.
  • فضاهای داخلی ساختمان به اندازه کافی به طور طبیعی تهویه می شوند و نور میگیرند.
  ثبت ۳ میلیون آزمایش فنی و تخصصی در پروژه‌های عمرانی دولت سیزدهم
این نورپردازی نباید به گونه ای باشد که ساختمان را بی روح و کسالت بار نشان دهد و از طرفی هم نباید به گونه ای باشد که رنگ های تند و زننده در آن به کار رفته باشد تا چشم عابران را اذیت کند. نورپردازی در نمای ساختمان اداری باید یک نورپردازی حرفه ای و استاندارد باشد تا علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا و پویا، موجب درخشش هرچه بیشتر نمای ساختمان و شیک به نظر رسیدن آن شود. ساختمان های اداری که شرکت های مختلف در آن ها واقع شده اند مکانی برای کسب و کار فعالیت هستند.

http://arianarchitects.ir