اعضای آسیایی شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی افزایش یابد

اعضای آسیایی شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی افزایش یابد

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از سازمان هواشناسی کشور، «سحر تاج‌بخش مسلمان» بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در نشست مجازی گروه مدیریتی اتحادیه منطقه ۲ (آسیا) سازمان جهانی هواشناسی که در مقر این سازمان در ژنو سوئیس برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۶ نماینده از آسیا در شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی عضو هستند که این تعداد با توجه به گستردگی جغرافیایی آسیا و تنوع های اقلیمی آن، ناکافی است.

وی افزود: گستردگی بسیاری از کشورهای منطقه و افزایش روزافزون رویدادهای شدید آب و هوایی در قاره آسیا به دلیل تاثیرات تغییرات آب و هوایی، می طلبد که حداقل یک عضو آسیایی دیگر نیز به ترکیب شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی افزوده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: افزایش تعداد اعضای آسیایی در شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی تاثیر بسزایی در مشارکت بیشتر منطقه در تصمیمات نهایی این شورا دارد.

تاج بخش مسلمان اضافه‌کرد: تاثیرات تغییر اقلیم در منطقه یکی دیگر از دلایل قانع کننده برای این موضوع است، به طوری که افزایش تعداد اعضا سبب تجربه بیشتر در برخورد با تاثیرات تغییرات آب و هوایی، به ویژه برای کشورهای در حال توسعه و همچنین سبب اتخاذ تصمیم گیری های بهتر برای اتحادیه منطقه ۲ سازمان جهانی هواشناسی برای آسیا می شود.

وی تصریح‌کرد: این موضوع را طی نامه ای به دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی مطرح کردیم و از وی خواسته ایم که روند قانونی اجرای این پیشنهاد را فراهم کند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: پیشنهاد می شود این موضوع به عنوان یکی از دستور کارهای هجدهمین جلسه RA-II (اتحادیه منطقه ۲ سازمان جهانی هواشناسی) مطرح شود و اعضا از آن حمایت کنند.

  خانه ارزان شده/ یک بانک ۳۰۰۰ واحد مسکونی دارد

تاج بخش مسلمان ادامه‌داد: این موضوع پیشینه تاریخی دارد، اما هیچگاه به صورت جمعی از طریق RA-II پیگیری نشده و به عنوان یک آرزو برای منطقه ما باقی مانده است.

وی بیان‌داشت: به طور قطع این پیشنهاد برای شخص یا کشور خاصی و یا حتی برای یک دوره زمانی خاص نیست. اساساً در صورت تصویب، ظرفیت بالاتری برای مشارکت RA-II ایجاد می کند که برای سال های آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: در این راستا، هماهنگی، وحدت و اجماع بین اعضای RA-II می تواند روحیه خوبی را در منطقه ایجاد کند و ما می توانیم به‌طور مشترک از این پیشنهاد حمایت کنیم.

برپایه این گزارش، پیشنهاد مذکور مورد استقبال اعضا و رئیس اتحادیه منطقه ۲ (آسیا) سازمان جهانی هواشناسی قرار گرفت و مقرر شد تا در برنامه های آینده این اتحادیه مد نظر قرار گیرد.

سحر تاج بخش مسلمان هم اکنون رئیس تیم کاری مفهوم منطقه ای آسیا است و چندین سال عضو شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی بوده است.

منبع: https://www.irna.ir/news/85507362/%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AF