افزایش سرعت بازرگانی و تعیین نرخ تعرفه ترجیحی مناسب؛ ۲ عامل تثبیت کریدور ریلی

این مقام مسئول بیان داشت: هدف گذاری ابتدایی ما جابه‌جایی سالیانه یک میلیون تن کالا بین دو کشور است که با استمرار حرکت قطارها و سرعت خوب بازرگانی می‌تواند افزایش یابد.

صالحی اضافه کرد: هر دو محموله با توجه به سرعت سیر بالا و تعرفه ترجیحی و یکسان بین هر چهار کشور بسیار مورد پسند کشور روسیه قرار گرفت و در این زمینه رئیس راه آهن روسیه نیز از ایران تشکر کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته محصول پتاس را در کریدور شمال- جنوب برای نخستین بار در تاریخ ایران از روسیه تا بندرعباس ترانزیت کردیم، همچنین در خرداد و تیر امسال نیز محصول زغال سنگ به صورت تمام ریلی از روسیه تا بندرعباس ترانزیت شد.

هدفگذاری سالیانه یک میلیون تن کالا بین ایران و چین از طریق ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: پیش بینی ما این است که زمان حمل محموله‌ها بین دو کشور ایران و چین به یک سوم میزان فعلی کاهش یابد.

وی اظهار داشت: همچنین باید بتوانیم تعرفه ترجیحی خوبی را بین این چهار کشور داشته باشیم، به طوری که حمله بار از طریق ریلی برای صاحبان کالا جذاب باشد.

افزایش سرعت بازرگانی و تعیین نرخ تعرفه ترجیحی مناسب؛ ۲ عامل تثبیت کریدور ریلی

صالحی ادامه‌داد: خوشبختانه هم در داخل کشور ما سرعت این قطارها بالا است و هم با توافقی که بین کشورهای یاد شده انجام شده بسیاری مشکلات حل شده و سیر این قطارها سرعت بالایی خواهد داشت.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کانتینر حاوی قطعات خودرو از چین به ایران حمل شده و در مقابل مواد معدنی از کشورمان به چین حمل می‌شود، تاکید کرد: با استمرار این کریدور به طور حتم صاحبان سایر کالاها به سمت این مسیر ایمن ریلی خواهند رفت.

وی خاطرنشان‌کرد: افزایش تبادلات بین چین، قزاقستان و ترکمنستان از این مسیر، از جمله مزایای آن است و بسیاری محموله‌ها که شاید حمل‌شان از طریق دریایی مدت زمان بالایی نیاز داشته باشد، می‌تواند از طریق این مسیر ریلی ایمن در مدت زمان کوتاه‌تری تبادل شود.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین موضوعات برای استمرار حرکت این قطارها و تثبیت کریدور، افزایش سرعت بازرگانی است و باید بتوانیم با سرعت بالاتری در طول این مسیر بار را حمل کنیم.

افزایش سرعت بازرگانی و تعیین نرخ تعرفه ترجیحی مناسب؛ ۲ عامل تثبیت کریدور ریلی

منبع: https://www.irna.ir/news/85544776/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D8%AD%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%DB%B2-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%AA%D8%AB%D8%A8%DB%8C%D8%AA

«سید میعاد صالحی» امروز (یکشنبه) در جریان مراسم راه‌اندازی قطار کانتینری دو سربار ایران- چین در محل بندر خشک ریلی آپرین در جمع خبرنگاران در پاسخ به مجله خبری راه و ساختمان افزود: دو سربار بودن این قطار سبب می‌شود تا هزینه‌های حمل و نقل کاهش یابد و شاهد تثبیت این مسیر به عنوان یک کریدور ریلی باشیم.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، معاون سفیر چین، سفیر قزاقستان و کاردار ترکمنستان نیز در این مراسم حضور داشتند.