وی ایجاد کمیته سیاستگذاری امور بین الملل، ساماندهی ۲۹ سند همکاری بین المللی، ایجاد میز همکاری بین المللی برای ۴۵ کشور، تسهیل فرایند ایجاد آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در خارج و امضای برنامه اقدام مشترک با کشور تاجیکستان را از اهم برنامههای سازمان آموزش فنی و حرفهای در حوزه دیپلماسی مهارت برشمرد.

معاون وزیر کار تاکید کرد: افزایش کیفیت آموزش های مهارتی در راستای رشد اقتصادی پایدار و منطبق با نیاز بازار کار و تربیت نیروی ماهر در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفهای قرار دارد.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402041006030/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تغییر رویکرد ارائه آموزش های مهارتی از تقاضامحوری به عرضه محوری خبر داد و گفت: بالا بردن سطح مهارت کارگران نقش موثری در ایجاد ارزش افزوده و افزایش کیفیت محصولات دارد.
حسینینیا در ادامه به برنامههای سازمان آموزش فنی و حرفهای در حوزه دیپلماسی مهارت اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه دیپلماسی مهارت دورههای آموزش مهارتی برای ۲۵۰۰ نفر از اتباع خارجی و پناهندگان را با مشارکت مالی موسسات بینالمللی تدارک دیده و نشستهای مشترک با موسسات خارجی از جمله موسسه توسعه کارآفرینی هند و سازمان مسابقات فدراسیون روسیه برگزار کردهایم.
وی کسب مهارتهای فنی و حرفهای در امر توسعه را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در جوامع در حال توسعه و توسعه یافته یکی از مهمترین عناصر در ارتقای بهرهوری و کیفیت تولید سرمایههای انسانی است، به همین دلیل بالا بردن سطح مهارت کارگران و منابع انسانی در سطوح مختلف نقش موثری در ایجاد ارزش افزوده و افزایش کیفیت محصولات دارد.
غلامحسین حسینینیا در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به تغییر رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفهای از حالت تقاضامحوری به عرضه محوری اظهار کرد: در رویکرد جدید، تقاضامحوری آموزشهای مهارتی جایگزین عرضه محوری شده تا آموزشها متناسب با نیاز بازار کار و بر اساس نیازسنجی صنایع عرضه شود.