اهالی قلعه‌گنج جاده روستاهایشان را با دست خالی ترمیم کردند+فیلم

تلاش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان برای مصاحبه با مسئولان متولی از جمله راهداری تالحظه انتشار خبر بی نتیجه ماند.

این مناطق در فاصله ۱۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان قلعه گنج قرار دارند که جاده های آنها خاکی و سنگلاخی است.

اسلام نوری‌زاده دهیار روستای چاهان به خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان می گوید: چنانچه اداره راهداری قلعه گنج یا دیگر ادارات متولی یکدستگاه بولدوزر به مدت یک هفته در اختیار ساکنان برای بازگشایی، تسطیح و پرکردن گودال های ایجاد شده در جاده ها قرار دهد مشکل تردد حل خواهد شد.

در پی بارش باران و وقوع سیلاب در منطقه رمشک و بسیاری از روستاهای اطراف آن راه های دسترسی به برخی روستاها یا تخریب شده یا نیاز به اصلاح و تیغ زنی دارد.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان سیلاب اخیر به بسیاری از راه های روستایی در شهرستان قلعه گنج بویژه اطراف شهر رمشک خسارت های زیادی وارد کرد و این درحالی است که کمبود دستگاه ها و ماشین آلات راهسازی در اداره راهداری و وسعت راه های روستایی شهرستان موجب شده خدمات دهی به تمامی روستاها با کندی انجام شود.

قلعه گنج از مناطق محروم کرمان و در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز این استان قرار دارد.



منبعوی گفت: این روستاها دارای ۵۰ خانوار جمعیت هستندکه فعلا تردد اهالی روستا بسختی ممکن است.

براساس اطلاعاتی که خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان دریافت کرد اهالی روستا طی روزهای اخیر برای سهولت تردد دست به کار شدند و با پر کردن گودال های ایجاد شده در جاده با سنگ و شاخه های درختان امکان تردد خودروهای ساکنان و اهالی را فراهم کردند.

  بهبود شاخص‌های سه‌گانه در بازار مسکن

جاده خاکی و کوهستانی برخی روستاها در بخش رَمِشک شهرستان قلعه گنج در جنوبی ترین نقطه استان کرمان مانند دهندران و چاهان به دلیل قرارگرفتن ۲ رودخانه فصلی در مسیر آنها پس از بارندگی اخیر و طغیان رودخانه ها تخریب شد و نیاز به تیغ زنی و اصلاح دارد اما کمبود تجهیزات مانع است.