اکیپ راهداری قم برای راهپیمایی اربعین به مهران اعزام شد

وی ارتقا، تعریض، ایمن‌سازی محورهای جاده‌ای منتهی به شهرهای مرزی عراق را در زمره این اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: با توجه به آنکه بسیاری از زائران با خودروهای شخصی به شهرهای مرزی سفر می کنند، پارک چند روزه خودروها در شهرهای مرزی و حواشی آنها، ضرورت احداث، تسطیح و آماده سازی پارکینگ خودروها شخصی و همچنین ایستگاه‌های اتوبوس برونشهری را دوچندان می‌کند.

وی در بخشی از سخنان خود خود به دیگر برنامه‌های تمهیدی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، جهت ارائه خدمات سفر به زائران اربعین اشاره و تصریح کرد: تامین ناوگان عمومی مورد نیاز جهت سرویس ایاب و ذهاب زائران و راه‌اندازی ایستگاه‌های خدمات سفر دیگر برنامه‌های تمهیدی حوزه حمل ونقل جاده‌ای طی ایام سفرهای اربعین است.

زیدآبادی مدت استقرار اکیپ‌های اعزامی به شهر مهران را براساس بازه زمان اعلامی دانست و خاطرنشان کرد: ارادت زیاد تمامی خادمان عرصه جاده به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، موجب شده تا هر زمان که نیاز باشد در محل مستقر و به انجام وظیفه اقدام کنند.

زیدآبادی تصریح کرد: وظایف اکیپ راهداری اعزامی به شهر مرزی مهران در قالب فعالیت‌های راهسازی و آماده سازی پارکینگ‌ها تعریف شده است.

سرپرست راهداری استان در ادامه به تعداد عوامل و ماشین آلات اعزامی از قم به شهر مرزی مهران اشاره و اعلام کرد: در قالب این اکیپ سه نفر از عوامل راهدار و سه دستگاه ماشین آلات سنگین شامل گریدر، غلطک‌ و تریلر جهت ارائه خدمات موضوعه، از اول تیرماه جاری به شهر مهران اعزام شده اند.

به گزارش روز جمعه مجله خبری راه و ساختمان از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، محمدرضا زیدآبادی با یادآوری این اینکه به دلیل توقف دوساله سفرهای اربعین حسین به علت کرونا، باید امسال شاهد حضور گسترده خیل زائران اربعین حسینی ع، درشهرهای مرزی با عراق باشیم، اظهار داشت: با توجه به تجارب سال‌های گذشته و پیش‌بینی‌های به عمل آمده که از ازدحام بالای زائران در مرزهای جنوبی و غربی کشور خبر می دهد، تمهیدهایی در راستای ارائه خدمات موضوعه و تسهیل سفرها به عمل آمده است.

  ایستگاه بعد: پرند

وی در پایان بیان داشت: طی روزهای آینده اکیپ دیگری نیز متشکل از مسئولان و کارشناسان این اداره‌کل جهت نظارت بر حُسنِ انجام وظایف محوله و ارائه خدمات موضوعه در حوزه حمل‌ و نقل به شهر مهران اعزام خواهند شد. /



منبع