بارش‌های رگباری کشور تا چهارشنبه ادامه دارد/ احتمال وزش باد شدید و خیزش گردوخاک

همچنین در این روزها شاهد افزایش گرادیان فشاری و تغییر نوع توده هوا نیز خواهیم بود که این پدیده مخاطراتی از قبیل وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گردوخاک در نواحی مستعد را در پی دارد.

دوشنبه: آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و زنجان.

بارش‌های رگباری کشور تا چهارشنبه ادامه دارد/ احتمال وزش باد شدید و خیزش گردوخاک

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، سازمان هواشناسی در پی فعالیت سامانه‌های بارشی و ناپایداری‌های همرفتی از روز شنبه ۱۹ اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۲ خرداد، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

در نتیجه به اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

یکشنبه: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، نوار شرقی کرمان، جنوب خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

سه‌شنبه: خراسان جنوبی، شرق سمنان، جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان.

مناطق اثر این سامانه در روزهای یاد شده به شرح زیر است:

مناطق اثر این سامانه در روزهای یاد شده به شرح زیر است:

شنبه: خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، نیمه شرقی سمنان، تهران، البرز، زنجان، ارتفاعات قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

از این رو به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه می‌شود.

  کناف سقف قیمت کناف سقف همراه با ضمانت یکساله در شهام دیزاین-کناف آوگون

منبع: https://www.irna.ir/news/85481439/%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%DA%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%A7-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF

یکشنبه: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات و دامنه استان‌های تهران، البرز، مازندران و قزوین، زنجان، گیلان و آذربایجان غربی.

در پی فعالیت این سامان احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی، به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

شنبه: کردستان، کرمانشاه، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی، همدان، ایلام، قم، اصفهان و خوزستان.

چهارشنبه: فارس، اصفهان، یزد، خراسان رضوی و نیمه شرقی سمنان.

دوشنبه: مازندران، زنجان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، شمال همدان، شمال مرکزی و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران.

رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ از جمله مخاطرات این سامانه در کشور است.

چهارشنبه: اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، اصفهان، قم، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال یزد، سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی.

سه‌شنبه: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، شمال غرب اصفهان، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی.

احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال در پی فعالیت این سامانه ممکن است.

  آب‌های خلیج فارس متلاطم می‌شود