بارش‌های موسمی امروز در جنوب و شرق سیستان و بلوچستان فعال است

سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در روز یکشنبه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی خبر داده است.

سازمان هواشناسی بر عدم حضور افراد آسیب‌پذیر در فضای باز ، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه کاره و سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی، موکب‌های برگزاری مراسم مذهبی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است.



منبعاین شرایط روز یکشنبه نیر در جنوب شرق سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، بر اساس هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان شرقی، شرق و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و فردا شنبه در مناطق جنوبی و شرق سیستان و بلوچستان فعالیت سامانه بارشی تداوم دارد.

امروز هم چنین در یزد، شرق سمنان، شرق اصفهان، نیمه شرقی خراسان رضوی، کرمان، فارس، بوشهر، غرب خوزستان، غرب ایلام، شرق هرمزگان،خیزش و نفوذ گردو خاک و وزش باد شدید موقت پیس بینی می‌شود.

اثر مخاطره نیز احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز است.

فردا شنبه در خراسان جنوبی، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق خراسان رضوی، شرق سمنان، شرق کرمان، شمال فارس، ایلام و خوزستان، همین شرایط پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی بر پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه کرده است.

  چرا مجوز فعالیت شرکت سفرهای «علی بابا» تعلیق شد؟

اثر مخاطره در احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار وجود دارد.