بارش‌ها در هرمزگان و سیستان‌و بلوچستان شدت می‌گیرد

این شرایط روز پنج‌شنبه در سمنان، شمال و شرق اصفهان، شرق یزد، تهران و البرز پیش بینی می‌شود.

منطقه اثر نیز دریای عمان و تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

نوع مخاطره نیز وزش باد شدید همراه با رگبار و رعدوبرق است و ارتفاع موج بین ۲ تا ۲/۵ متر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز (سه‌شنبه) در استان‌های تهران، البرز، قم، ایلام، کرمانشاه، خوزستان و یزد سامانه گردوخاک فعال است.

فردا (چهارشنبه) نیز در شمال سیستان و بلوچستان، شرق و شمال اصفهان، شمال بوشهر، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، تهران و البرز، خیزش گردوخاک و وزش شدید باد را خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی هم چنین از افزایش ارتفاع موج و وزش باد( شرقی-جنوب‌شرقی) همراه با تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز سه‌شنبه تا فردا چهارشنبه در سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داده است. 

سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت شنا، تعطیل کردن فعالیت‌های دریایی، انجام عملیات مربوطه برای دوری از خسارت به شناورها، جمع آوری تورهای صیادر و قفس‌ها و سایر تمهیدات پیشگیرانه توصیه کرده است.



منبع

کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌و نقل و احتمال شکستن درختان کهن‌سال از جمله مخاطرات فعالیت سامانه باد و خیزش گردوخاک است.

تداوم بارش‌ها در جنوب و جنوب شرق کشور

غرق شدن شناگران، خسارت عمیق به شناورهای سبک و کشتی‌های نیمه سنگین پارک شده در ساحل و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی از جمله مخاطرات تداوم فعالیت این سامانه است.

  ترافیک خودرو در محورهای منتهی به مازندران سنگین است