بارش باران در برخی استان‌ها طی دو روز آینده/ خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز برای ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: آب‌های شرق دریای عمان در پنج روز آینده مواج است، البته در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز شرق تنگه هرمز این شرایط را دارد و آب‌های دریای خزر از امروز تا روز دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از غرب هرمزگان و جنوب استان‌های فارس و بوشهر رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: طی روزهای یکشنبه (فردا) تا سه‌شنبه مناطقی از جنوب‌غرب و غرب کشور با پدیده غبار مواجه خواهند شد که این پدیده سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می‌شود.

به گزارش روز شنبه مجله خبری راه و ساختمان، کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: طی امروز و فردا در مناطقی از شمال غرب و جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و استان‌های البرز، تهران و مازندران و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران به شکل رگبار پیش‌بینی شده که گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

رفیعی در مورد وضعیت هوای پایتخت، گفت: آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که  فردا نیز شرایط جوی  به همین شکل خواهد بود.بیشینه دمای تهران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۴ درجه بالای صفر خواهد رسید و فردا یک درجه کاهش خواهد داشت. کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ درجه بالای صفر پیش‌بینی‌شده است.

  ایمنی بدنه قایق‌های صیادی تحت نظارت مستقیم سازمان بنادر و موسسات رده‌بندی



منبع

رفیعی افزود: طی  پنج‌روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.