بارش باران و آب‌گرفتگی در برخی استان‌ها طی ۵ روز آینده/ کاهش محسوس دما در شمال کشور

تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در شمال کشور

روز شنبه آینده در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و روز یکشنبه در اردبیل، گلستان، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما طی روز یکشنبه هفته آینده خبر داد که در استان‌های گیلان، مازندران، شرق اردبیل و غرب گلستان باعث بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش دما و کاهش دید بر اثر بارندگی و مه می‌شود.

بر اساس این گزارش، تشدید فعالیت سامانه بارشی سبب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، صاعقه، احتمال رانش و ریزش کوه، آسیب به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز، خسارت به محصولات کشاورزی خواهد شد.



منبعسازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از احتمال اختلال در تردد، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر و ریزش کوه خبر داد و نسبت به احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از جاده‌های کوهستانی، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به صنعت کشاورزی توصیه کرد.

به گزارش روز چهارشنبه مجله خبری راه و ساختمان، سازمان هواشناسی با انتشار هشدار سطح زرد از ادامه فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی خبر داد و اعلام کرد: امروز و فردا در ارتفاعات استان‌های البرز و تهران و روز جمعه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، جنوب سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

  هشدار طوفان‌شن در استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی و سیستان‌وبلوچستان