بارش باران و وزش باد در برخی استان‌ها از روز جمعه/ تهران فردا خنک‌تر می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (پنجشنبه) در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش دما رخ می‌دهد، گفت: روزهای جمعه و شنبه آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، همچنین در این مناطق کاهش دما را خواهیم داشت.

گودرزی ادامه داد: از روز یکشنبه هفته آینده از شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده کاسته می‌شود و بخش‌هایی از شمال شرق و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند بارش نیز خواهند داشت.

گودرزی در مورد وضعیت جوی تهران، اظهار داشت: امروز آسمان کمی ابری به همراه وزش باد برای تهران پیش‌بینی شده که در برخی مواقع وزش باد شدید خواهد شد. بیشینه دما در گرم‌ترین ساعت به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه به ۱۴ الی ۱۵ بالای صفر خواهد رسید.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز بارش‌ها به شکل پراکنده در بخش‌هایی از استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی رخ خواهد داد که به‌تدریج این بارش‌ها به اتمام می‌رسد.

وی افزود: امروز برای مناطق شرق و شمال شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید و گاهی خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی خنک‌ترین مرکز استان را شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر اعلام کرد، گفت: همدان و زنجان به ترتیب با دمای ۴ و ۵ درجه بالای صفر رکورددار بعدی ثبت شده‌اند و گرم‌ترین مراکز استان اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر ثبت شده اند.

  نوسازی و افزایش تعداد ناوگان هوایی در دستور کار است



منبع

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دریای خزر در روزهای جمعه و شنبه آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

وی بیان کرد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در شرق و شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و گاهی خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.