از جمله محورهای این همایش، قیر و فرآوردههای قیری، مخلوطهای آسفالتی، مدیریت روسازی و روشهای نگهداری و بهسازی، توسعه پایدار در صنعت قیر و آسفالت (بازیافت آسفالت)، تحلیل و طراحی روسازی، تثبیت لایهها و روسازیهای مرکب، آزمایشهای غیر مخرب روسازی است.
بازگشت سرمایه مهمترین دغدغه بخش خصوصی حوزه ساخت راه است
منبع: https://www.irna.ir/news/85643502/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%BA%D8%AF%D8%BA%D9%87-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات، هشتم تا دهم آبان ماه با حضور کارفرمایان و پیمانکاران در این صنعت در مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی برگزار میشود.

وی بیانداشت: این مدل در جنوب کشور با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب بوده و امید است بتوان در سایر مناطق کشور هم مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «حجتاله جعفرپیشه» امروز (سهشنبه) در پنل «نقش فناوریهای نوین در کاهش هزینههای احداث راه» نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات، با اشاره به هزینه بالای قیر در کشور اظهار داشت: بهتازگی با اقدامات صورت گرفته در کشور و استفاده از آسفالت پلیمری، شاهد افزایش استحکام آسفالت و همچنین کاهش هزینههای اجرا هستیم.
جعفرپیشه تصریحکرد: در سال گذشته ساخت و بهرهبرداری توسط بخش خصوصی بود، اما موضوع اصلی درآمد پس از اجرا بود که امید است با اتفاقات مناسب بتوان شاهد بازگشت سرمایه بخش خصوصی باشیم که لازمه آن اقدامات لازم در قوانین بالادستی است.
مجری کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در ادامه با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در ساخت آزادراهها، گفت: در حال حاضر مشارکت بخش خصوصی را در حوزه بهرهبرداری داریم که اگر این حضور و مشارکت از طراحی تا ساخت را دربرگیرد میتوان گامهای موثرتری برداشت.